top of page
  • Writer's picturebreakfastspices

'SUPERFOOD' ONTBIJTJE BODY&FIT



Ik denk dat iedereen soms wel een periode heeft dat wat hij/zij normaal nuttigt in de ochtend, plots zo gewoon en saai geworden is. Het smaakt anders, je verheugt je er niet meer op, het wekt niet meer dat enthousiasme van voordien. Ik merk dit regelmatig en weet dan dat het tijd is om weer over te schakelen op iets anders. Soms komen oude bekenden terug, soms ga ik voor veel afwisseling gedurende dagen, maar vaak, heel vaak, wil ik gewoon echt iets nieuws.


Ik word wel vaker enthousiast over eten, anders zou ik mezelf geen foodie noemen. Bij dit experiment had ik echter nooit verwacht dat het tot zoiets lekkers ging uitdraaien. Om eerlijk te zijn: het was niet de bedoeling dat ik ontbijt ging maken. Ik had eigenlijk het idee om de superfood wafels van Body&Fit te gaan verwerken in een gezonde granenreep. Heel makkelijk leek me dat. Niet bakken, gewoon alles samenvoegen, in een bakblik gooien en de koelkast in. Een paar uur later had ik gehoopt op krachtige repen te kunnen snijden, maar dat draaide even anders uit. Maar ken je dat? Dat je het maar moeilijk kan loslaten wanneer dingen mislukken?


Het had dan misschien niet de textuur waar ik op gehoopt had, het rook zo verdomd lekker dat ik dit niet zomaar kon weg kieperen. Ik voelde de drang om er toch IETS mee te doen. Ik haat verspilling en het is dan ook zo een zonde dat iets met een goede basis, bomvol goede ingrediënten, weggegooid wordt. De geur liet me overtuigen om toch eens te proeven. Toen gebeurde het: ik had gelijk. Het was te lekker om er niet verder mee te experimenteren. Te lekker om zomaar weg te gooien. Al at ik het gewoon rechtstreeks uit het bakblik, maar weggooien: noway.

Dus was het echt back to basic: een flinke scheut koude plantaardige melk erbij, wat verse bessen en mijn homemade cacao spread. Dat zou'm worden morgenvroeg. Let's wait and see.


En jawel hoor. Die volgende ochtend heb ik gesmuld, gesmuld, g-e-s-m-u-l-d. Ik had bijna de 2de portie ook meteen naar binnen gestompt. Zo lekker is dit! Ik geloof dat ik deze alvast toevoeg aan de lijst met favoriete ontbijtjes om te variëren wanneer ik weer eens iets beu ben. Kan je dit beu worden? Ik betwijfel het écht!



 

VOEDINGSWAARDEN PER PORTIE (1/2):

412 kcalorieën

37.9g koolhydraten

waarvan suikers: 4.8g

19.4g vetten

21,3g eiwitten


- -


Ingrediënten (2 personen):


- snuifje zeezout

Serveertip:

- 500ml amandelmelk ongezoet

- extra cacaonibs

- blauwe bessen

- homemade cacao spread: je vindt het recept hier.


Je shopt alle ingrediënten bij Body&Fit aan 10% korting met mijn code TISHA10!


- -


ZO MAAK JE HET:

  1. Verkruimel de wafels in een mengkom en voeg het zout toe.

  2. In een blender: meng de dadels met de pindakaas, suikervrije siroop en het amandelextract. Als dit een mooi geheel vormt zonder klontertjes, kan je het eiwitpoeder toevoegen.

  3. Giet dit mengsel in de mengkom van de wafels en lepel alles onder elkaar. Tot slot voeg je ook nog de cacao nibs toe.

  4. Neem een brownieblik en leg hier bakpapier in. Lepel het mengsel in de bakvorm en duw het goed aan. Zorg dat alles goed samenzit. Het bakblik zal normaliter niet volledig gevuld zijn maar dit kan geen kwaad. Zorg er gewoon voor dat het mengsel 'sticky' bij elkaar zit.

  5. Plaats dit voor minstens 1u in de ijskast of een ganse nacht zoals ik gedaan heb.

  6. De volgende ochtend verdeel je het over 2 schaaltjes en giet je er de melk over. Werk af met je favoriete fruit, de homemade cacao spread en nog wat extra cacao nibs.


 

Are you hungry yet?

Heb je zin gekregen dit receptje zelf uit te proberen?

Hart dan zeker deze blog, laat een reactie na en vertel me wat je er van vindt!

Love to hear from you !

Tisha x


200 views0 comments

Recent Posts

See All
Post: Blog2_Post
bottom of page