top of page
  • Writer's picturebreakfastspices

CHOCOLADE BANANENBROOD MET KOKOS

Laat ons zeggen dat ik de laatste weken wat te veel bananen heb gekocht? Misschien heb ik dat wel met opzet gedaan, want naar mijn gevoel is de bananenbrood trend nooit weggeweest!



Bij mij gaat er altijd wel een plak vers bananenbrood in. Het leuke is dat ik het ook altijd op een verschillende manier maak. Het kan dus bijna nooit fout gaan met bananenbrood. Ik gebruikte enkele producten van Sukrin maar deze kunnen natuurlijk ook makkelijk vervangen worden door reguliere variant. Het pluspunt als je bakt met Sukrin? De smaak blijft hetzelfde maar het aantal calorieën per portie daalt wel aanzienlijk. Dit bananenbroodje is dus extra gezond en ik deel het met plezier met jullie!


Ps: mijn kortingscode TISHA15 geeft jullie 15% korting op de webshop!


- -

Ingrediënten:

  • 200g havervlokken

  • 50g Sukrin amandelmeel

  • 1 scoop eiwitpoeder chocolade

  • 1 el cacao poeder

  • 1 tl bakpoeder

  • 1 ei

  • 2 bananen

  • 100g magere kwark

  • 150g appelmoes zonder toegevoegde suikers

  • 50g Sukrin Ahornsiroop

Topping:


- -


ZO MAAK JE HET:

  1. Meng in een aparte mengkom alle ingrediënten tot en met het bakpoeder. Neem een andere kom om de natte ingrediënten samen te brengen: prak eerst de rijpe bananen, daarna het ei en vervolgens de rest van de ingrediënten. Roer goed onder elkaar zodat er geen klonters meer aanwezig zijn.

  2. Breng beide mengsels samen tot het deeg van het bananenbrood.

  3. Neem een cake vorm en bekleed het met bakpapier.

  4. Schep het mengsel in de vorm en bak 25-30 minuten in een oven op 180 graden.

  5. Neem de cake uit de oven en laat een 10-tal minuten afkoelen.

  6. Terwijl smelt je de chocolade.

  7. Verdeel deze over de bovenkant van het bananenbrood samen met het kokosschaafsel.

  8. Serveer als de chocolade weer volledig hard geworden is (je ziet op de foto dat ik hier te ongeduldig voor was, haha).

  9. Snijdt in de gewenste dikte (ik had 8 grote plakken).

  10. Enjoy!



 

Are you hungry yet?

Heb je zin gekregen dit receptje zelf uit te proberen?

Hart dan zeker deze blog, laat een reactie na en vertel me wat je er van vindt!

Love to hear from you !

Tisha x

423 views0 comments

Recent Posts

See All
Post: Blog2_Post
bottom of page