top of page
  • Writer's picturebreakfastspices

SNELLE OAT CRUMBLE

Een gerechtje waar ik blij van wordt in de ochtend: in feite is dat alles met haver!

Een bron van vezels dat mij voorziet van de nodige voedingsstoffen om goed aan mijn dag te beginnen en mij voldoende te verzadigen tot het volgende pauzemoment. Het geeft mij een instant gezondheidsboost. En goed begonnen, is half gewonnen toch?!



Waarom ik dit zeg? Omdat je met havervlokken werkelijk alle kanten op kan. Het is een basisingrediënt dat ik niet meer kan missen in mijn keuken. Naast heel wat zoette koek waar je de haver in kan verwerken, kan je het ook gebruiken voor hartige baksels. Heb je geen inspiratie? Neem dan zeker een kijkje op mijn blog! Haver is namelijk helemaal terug van weg geweest en ik laat je graag zien wat lekkers je er allemaal mee kan maken.

Om dat lijstje up to date te houden, zal ik dus regelmatig een receptje posten waar haver aan te pas komt. Haal dus alvast een doos havervlokken in huis, want dit ontbijtje wil je namaken!


Dit crumble receptje staat schaars tegenover de traditionele havermoutpap, al vind ik dat moeilijk kiezen. Er zijn weken waar ik elke dag kan opstaan met een 'gewone' kom havermout, andere weken verdwijnt die trek naar de achtergrond en probeer ik graag iets anders. Het feit blijft wel dat havermout één van de ingrediënten is waarbij ik mijn hongergevoel tot een volgend eetmoment goed onder controle kan houden. Het geeft je een zeer goed verzadigd gevoel. Om dus niet af te wijken van die kwestie, ben ik de haver op een andere manier gaan bereiden. Ik zal je alvast gerust stellen: dit ontbijtje vraagt niet veel meer van je tijd dan een traditionele kom havermout dat doet: de oven doet het grootste deel voor jou!



Bak jij met me mee?

Je vindt hieronder de details van het recept.



 


VOEDINGSWAARDEN PER PORTIE (1/2):

(exlusief topping)

474 kcalorieën

8.8g vetten

78.2g koolhydraten

14.6g eiwitten


- -


Ingrediënten (2 porties):

- snuifje kaneel

- 75g magere kwark

- 1 el suikervrije siroop bv. Body&Fit

- 1 el amandelpasta

- 150g blauwe bessen / bramen (bessenmix)


- -


ZO MAAK JE HET:


  1. Meng alle bovengenoemde ingrediënten behalve de bessen tot een kruimeldeeg.

  2. Verdeel de bessen over 2 ovenschaaltjes.

  3. Schep er nadien het kruimeldeeg over.

  4. Zet voor 20 minuten op 200°C in de oven.

  5. Serveer eventueel met nog extra fruit, kwark / Griekse yoghurt en nog wat extra suikervrije siroop.





 

Are you hungry yet?

Heb je zin gekregen dit receptje zelf uit te proberen?

Hart dan zeker deze blog, laat een reactie na en vertel me wat je er van vindt!

Love to hear from you !

Tisha x




284 views0 comments

Recent Posts

See All
Post: Blog2_Post
bottom of page