top of page
  • Writer's picturebreakfastspices

STRACCIATTELLA SMOOTHIEBOWL

Updated: Mar 27, 2020

Zo verbaasd was ik bij het proeven van deze smoothiebowl. Wow! Ik kon niet wachten om deze onmiddellijk met jullie te delen. De laatste tijd zit ik in mijn creatieve periode. Helaas heb ik niet continu de tijd om mijn creaties uit te schrijven en met het bloggen bezig te zijn, maar deze stond bovenaan mijn lijstje om met jullie te delen en kreeg dus prioriteit. Waarom? Dat ontdekken jullie zelf wel!



Ik overspoel jullie de laatste tijd met smoothiebowls, I know. Ik hoop dat jullie deze creaties nog niet beu zijn, want ik ben er de laatste tijd verzot op. Dat heeft echt zo zijn redenen. Eerst en vooral kan je eindeloos variëren met smoothie(bowl)s. Zowel groenten als fruit kunnen toegevoegd worden, kruiden, noten & zaden, en als je nog niet genoeg hebt, gooi er dan ook nog wat superfoods bij. Dit zijn mijn favorieten:

- eiwitpoeder: draagt vooral bij tot de smaak, maar ook de textuur. De smoothie wordt op deze manier romiger en luchtiger. ++, die extra eiwitten kunnen we vast en zeker ook gebruiken!

- frambozen: ze zijn niet alleen lekker en zoet, maar de textuur wordt hierdoor vaster. Je hebt er geen grote hoeveelheid van nodig, 50-100g volstaat al.

- kaneel: onderschat de toevoeging van dit kruid niet. Het geeft een heerlijke twist aan de bowl en heeft tal van gezondheidsvoordelen. Ik voeg het standaard toe aan elke smoothiebowl. Extra lekker vind ik het bij de combinaties mango, appel en banaan.

- yoghurt: dezelfde info van het eiwitpoeder zou ik kunnen kopiëren bij de yoghurt. Toch geeft yoghurt een extra frisse toets. Als je kwark gebruikt, wordt de consistentie vaster. Dit hangt af van je persoonlijke voorkeur. Kwark natuur, Griekse yoghurt of Skyr vind ik echte toppers!

- bloemkool: say what? Jawel hoor, ik vind bloemkool één van de beste basissen voor smoothiebowls. Gezien de groente niet zo zoet is, voeg je er best nog andere vruchten of kruiden aan toe. Ik waagde een gokje en volgende smoothiebowl kwam tot stand. Je vindt het recept onderaan!


Mix & match, dat is wat ik ook vaak doe! En eerlijk? Het slaagt nooit tegen. Ook het gevoel naiden, met name 'een instante boost' is gegarandeerd. Je kiest Voor de juiste suikers waardoor je langer geniet van de energie die geleverd wordt in je lichaam.

Een heerlijke topping kan uiteraard niet ontbreken.

- Kennen jullie het eco merk Bamboo Goodness al? Naast hun reeks granola's, hebben ze ook nog andere snacks geproduceerd. De chocoladekoek is mijn favoriet (ondertussen een andere verpakking). Bovendien zijn de producten 100% natuurlijk, plant-based en bio. Dat vind ik altijd een pluspunt.

- Ik gebruikte tevens mijn zelfgemaakte cacao spread waarvan ik het recept al een lange tijd terug plaatste op mijn blog. Het feit dat ik deze nog steeds maak, doet vermoeden dat ie écht goed is toch? Ondanks ik hou van creativiteit in de keuken, blijf ik soms ook bij mijn gekende receptuur, gewoon omdat ik weet wat ik kan verwachten en dat in dit geval écht hemels is.


Zo, nu is het aan jullie!


VOEDINGSWAARDEN PER PERSOON (incl. topping):

423 kcalorieën

37,8g koolhydraten

17g vetten

8,7g eiwitten


Ingrediënten:

- 150g diepvries gekookte bloemkool

- 1 el cacao spread (zie link naar het recept hierboven!)

- 1 tl cacao poeder

- 200g stracciatella kwark toppings:

- 1 chocolade koek (Bamboo Goodness)

- blauwe bessen

- cacao nibs


- -


HOE MAAK JE HET:




 

Are you hungry yet?

Heb je zin gekregen dit receptje zelf uit te proberen?

Hart dan zeker deze blog, laat een reactie na en vertel me wat je er van vindt!


Love to hear from you !


Tisha x

134 views0 comments

Recent Posts

See All
Post: Blog2_Post
bottom of page