top of page
  • Writer's picturebreakfastspices

PULLD CHICKEN TACO

Nog niet zo lang geleden postte ik dit recept over pulled chicken. Laat ons zeggen dat deze erg in de smaak viel, dus post Ik vandaag een variant, Een extra bewijs dat pulled chicken gewoon écht lekker is, en bij bijna alles (!) past.


Geen bowl, maar wel een taco vandaag. Taco’s zijn 1 van de beste uitvindingen in de keuken. Op elk moment van de dag kan je een taco inzetten om er vervolgens een geslaagd gerecht van te maken. In de ochtend bijvoorbeeld met cottage cheese, verse aardbeien en wat honing, als lunch met wat rauwkost en een gekookt eitje, of als dinner gevuld met deze heerlijke combo pulled chicken + coleslaw!

Ik ben sowieso al fan van rauwe groenten, maar in de zomer is het zo goed als dagelijkse kost. Verse groenten krijgen nog steeds de voorkeur, maar voor mij primeert ook of alles dan wel opgeraakt en er niet te veel weggegooid wordt. Daarom koos ik voor de pittige rauwkostmix van Lidl, een lekkere variatiemix van rauwe groenten die de ideale basis vormen voor een salade, als bijgerecht bij de barbecue, of als basis voor deze coleslaw in deze taco. Er zijn verschillende varianten, dus check hun website voor de beschikbaarheid en meer inspiratie.

Als extraatje gebruikte ik een hummusspread gekruid met kerrie. Ik hou van dit kruid en gebruik het dus heel veel. Het maakt je gerecht pittiger en boost de smaak. De spread geeft extra smaak aan de taco en past naar mijn gevoel erg goed bij zowel de salade als de pulled chicken.

Voor nu hoop ik je met deze geslaagde taco’s alvast wat inspiratie te geven om jouw zomer te vullen met gezonde, kleurrijke en gevarieerde maaltijden.



- -


VOEDINGSWAARDEN PER PERSOON (1/2 portie):

611 kcalorieën

57,1g koolhydraten

22,6g vetten

45,5g eiwitten


- -


Ingredienten: (2pers)

- 4 volkoren tortilla’s

- 300g kipfilet

- 4 el bbq saus

- 1 tl mosterd

- 1tl worchester saus

- 1 tl taco kruiden

- 100g ijsbergsla

- 100g rauwkost mix pittig

- -


ZO MAAK JE HET:

  1. Voor de kip ga je op dezelfde wijze te werk als bij het recept van de Corner's bowl.

  2. Verwarm de taco's kort op in een koekenpan zonder olie of bereidingsvet te gebruiken. Doe dit aan beide kanten.

  3. Besmeer de taco's met de hummus en verdeel de rauwkost groenten over alle tortilla's. Doe dit tenslotte ook voor de pulled chicken.

  4. Geniet van je taco in het zonnetje!




 

Are you hungry yet?

Heb je zin gekregen dit receptje zelf uit te proberen?

Hart dan zeker deze blog, laat een reactie na en vertel me wat je er van vindt!

Love to hear from you,

Tisha x

120 views0 comments

Recent Posts

See All
Post: Blog2_Post
bottom of page