top of page
  • Writer's picturebreakfastspices

KOKOS CURRY MET SCAMPI

Af en toe moet je eens helemaal uit je comfortzone gaan, hoewel dit gerecht nog niet eens zo gewaagd is. Het is super makkelijk, niet zo hedendaags, maar minstens even smaakvol!


Het zonnige weer laat het vandaag even afweten ... Ik geloof dat je de afgelopen dagen (net zoals ik) geleefd hebt met de achterdeur open en je elke maaltijd verorberd hebt in het zonnetje. Ik hoop dat je dat gedaan hebt want wat doet het deugd! Voor mij stonden er vooral veel koude, simpele gerechten op tafel. Niet te veel nadenken over wat bij wat. Ik zette op mijn boodschappenlijstje een hoop groenten en ging er mee combineren op mijn gevoel. Dit bracht mij tot heel wat zomerse gerechtjes die hier zeker nog zullen gedeeld worden!


Maar de weersverwachting van vandaag dus: niet per se het meest ideale weer voor een BBQ, picknick of borrel, en dus wel voor dit curry gerecht!


Het werd een eenvoudige curry met scampi's en lekker veel groentjes. Om het af te werken gebruikte ik een topping van homemade dukkah en extra sesamzaadjes. Als je dukkah graag een keertje uitprobeert, het recept zal hier op de blog zeker nog passeren!




Ingrediënten (2 personen):

- 1 blik kokos melk (light)

- 450g scampi's (diepvries, eetklaar)

- 50g rode curry pasta (of meer naar voorkeur)

- sap van 1/2 limoen

- 1 teentje knoflook

- wokmix Chinees 400g (met witte kool, sperziebonen, taugé en rode paprika)

- 1 broccoli, gestoomd of gekookt en in roosjes

- kruiden: gerookt paprikapoeder, currypoeder, cayenne peper, gemalen gember, zeezout, zwarte peper, knoflook poeder

Optioneel:

- 2 volkoren spelt broodjes om bij te serveren

- homemade dukkah als topping


- -


ZO MAAK JE HET:

  1. Ontdooi de scampi's en verwijder overtollig vocht.

  2. Verwarm wat olijf/ of wokolie in een wokpan.

  3. Pers de knoflook met de knoflookpers en laat deze lichtjes aanstoven.

  4. Voeg daarna de scampi's toe en kruid ze met de gewenste kruiden. Wanneer deze goudbruin gebakken zijn ga je pas over naar de volgende stap (ze moeten dus volledig gaar zijn).

  5. Samen met de curry pasta mogen de wokgroenten en broccoli stukjes toegevoegd worden.

  6. Vlak daarna giet je het blik kokosmelk erbij. Het overtollig kokoswater mag er zeker bij.

  7. Laat nog een 10-15 minuten zachtjes pruttelen zodat het kokosvocht in de groenten en scampi's kan trekken.

  8. Terwijl kan je de speltbroodjes afbakken.

  9. Serveer met het brood en geroosterde sesamzaadjes, geroosterde noten en/of zelfgemaakte dukkah.



 

Are you hungry yet?

Heb je zin gekregen dit receptje zelf uit te proberen?

Hart dan zeker deze blog, laat een reactie na en vertel me wat je er van vindt!


Love to hear from you !



Tisha x



394 views0 comments

Recent Posts

See All
Post: Blog2_Post
bottom of page