top of page
  • Writer's picturebreakfastspices

5 MINUTEN SALADE MET CROUTONS


Het is weeral een tijdje geleden dat ik hier nog een blogartikel heb geplaatst en ik dacht, laat ons daar nog eens verandering in brengen! Ik zie namelijk dat er nog heel veel foodies mijn blogpagina bezoeken, en dat doet mij enorm veel deugd.


Het schrijven van blogartikels is wel intensief en ik moet toegeven dat het me de laatste periode echt ontbreekt om mij hier aan te zetten. Echter, de 'foodie molen' in mij staat nooit stil en aan nieuwe recepten is er geen gebrek en dus wil ik vandaag graag een hele gemakkelijke salade met jullie delen die wellicht één van je favoriete zomersalades zou kunnen worden: in 5 minuten klaar, smullen maar!




Ik ontving vorige week een pakketje van Biaform. Hun broden zijn gemaakt met volkoren granen en worden dagelijks vers gebakken. Het is goed voor onze gezondheid omdat het van hoge kwaliteit is, zoutarm is, veel vezels bevat en een bron is van goede Omega 3 vetzuren. Op deze manier zorgt het brood voor een lang verzadigd gevoel en een vlotte spijsvertering!


Ik eet zelf niet dagelijks brood, maar oh wat hou ik van een vers sneetje brood! Zeker wanneer de korst nog lekker krokant is. Ik vond het de afgelopen dagen geen weer om de keuken op zijn kop te zetten; koude gerechten en vooral veel salades passeerden de revue. Maar een salade mag of moet voor mij altijd wel een extra touch krijgen, zo blijft het elke dag opnieuw een ontdekking!


Daarom dacht ik: laten we eens werken met andere koolhydraten in plaats van pasta, granen of koude rijst. Ik ging voor het volkoren brood van Biaform en maakte er krokante croutons mee als topping op een hele simpele salade, die plots wel heel fancy werd!


Je vindt onderaan hoe ik de croutons gebakken heb en welke ingrediënten ik voor de salade heb gebruikt.



 

Ingrediënten (2 personen) :

- truffelolie

- 1/2 zakje ijsbergsla

- 1/2 zakje gemengde sla melange

- 250g snacktomaten

- 1/2 blikje maïs

- 2 gekookte eitjes

- 5 plakjes kipfilet (100g)

- 30g parmezaan schilfers

- 2 el tuinkruidenkaas


HOMEMADE TUINKRUIDENKAAS:

- 1 x cream cheese light naturel (200g)

- verse tuinkruiden: bieslook, peterselie, koriander, basilicum

-> hoeveelheid is naar wens


- -


ZO MAAK JE HET:

  1. Kook de eitjes volgens de gewenste kooktijd. (in mijn geval is dat 7 min.)

  2. Snijdt het brood in grove vierkantjes en verhit een koekenpan met 1 el truffelolie.

  3. Bak het brood samen met wat grof zeezout en peper tot de stukjes goudbruin zien. Als finishing touch kun je een beetje van de parmezaanse kaas over de broodkruimels strooien.

  4. Halveer de snacktomaten en dresseer 2 diepe borden met alle groenten en de tuinkruidenkaas.

  5. Meng er de stukjes kipfilet doorheen. Werk af met wat zwarte peper.

  6. Pel de eitjes, halveer deze en verdeel ze over beide porties.

  7. Tot slot maak je de salade af met de crunchy volkoren croutons en extra tuinkruidenkaas. C'est ca!





 


Are you hungry yet?

Heb je zin gekregen dit receptje zelf uit te proberen?

Hart dan zeker deze blog, laat een reactie na en vertel me wat je er van vindt!



Love to hear from you !

Tisha x


533 views0 comments

Recent Posts

See All
Post: Blog2_Post
bottom of page