top of page
  • Writer's picturebreakfastspices

PULLED CHICKEN CORNER’S BOWL




Kip is eigenlijk nog het enige dierlijke 'vlees' dat ik eet. Af en toe zondig ik wel door bv. een snack in de frituur of het eten van een magere hamburger. Daar blijft het dan ook bij. Ik hou van kip en gebruik het heel graag in de keuken. Kip is heel handig in gebruik, waarmee ik wil bedoelen dat je er zoveel kanten mee uit kan. Eet je graag eens iets anders, dan moet je zeker eens 'pulled chicken' proberen. Je voegt een extra smaakmaker toe, en je kan ook met de smaakmakers nog eens variëren en toevoegen wat jij lekker vindt. Anderzijds verandert ook de textuur van de kip. Niet alleen in deze ' bowl' is hij goed, maar ook tussen een taco of bij een ovenschotel gaat hij lekker.

Pulled chicken wordt normaal gemaakt in een slow cooker. Ik ben er zeker van dat dit de smaak extra ten goede komt. Maar voor diegenen die weinig tijd hebben en het allemaal niet zo 'precies' moet, heb ik dit eenvoudig receptje uitgewerkt waarbij je de kip ook makkelijk kan pocheren.


De Corners chips steelt in dit gerecht toch wel de show. Het UK merk heeft ondertussen een 6-tal smaken op de markt, waaronder de Pop Veggie Sea Salt een aanradertje is.

Deze snack is gemaakt van plantaardige producten en wordt gepoft in plaats van gefrituurd. Hierdoor blijft het schuldgevoel dus achterwege want het snacken van deze chips resulteert in een lager vetgehalte en dus lagere calorie - inname ten opzichte van gewone chips. Een ding is zeker: Ik wil alle smaken proeven! Ze zijn o.a. verkrijgbaar bij Delhaize en Jumbo, maar ook via verschillende websites online.


Twee ingrediënten die resulteren in een heerlijke bowl die jij met smaak zal opeten. Heerlijk bij dit weertje!



VOEDINGSWAARDEN PER PERSOON (1/2):

532 kcalorieën

51.9g koolhydraten

17.5g vetten

42.7g eiwitten


- -


Ingrediënten:

- 300g kipfilet

- 4 el barbecue saus

- 1 el worchester saus

- 1 tl mosterd

- 1 blikje maïs

- 4 stuks little gem

- 1 rode ui

- 1 avocado


- -


ZO MAAK JE HET:


  1. Breng een steelpan met water aan de kook. Wanneer het water kookt, zet je het vuur zachter en plaats je de kipfilets in de pan. De kooktijd is afhankelijk van de hoeveelheid kipfilets die je in de pan doet. Voor deze hoeveelheid bedraagt dat ongeveer 8-15 minuten. Wanneer je denkt dat de kipfilet gaar is, haal je 1 van de kipfilets uit de pan en snijd je deze op het dikste gedeelte door de midden. Is de kipfilet gaar? Dan kan je beginnen met plukken.

  2. Ondertussen kan je de groenten voorbereiden: schil de ui en snijdt de ui in repen of ringen. Laat de maïs uitlekken en breng nadien beiden groenten samen in de pan. Laat 2 à 3 minuten grillen. Naar het einde toe voeg je de gesneden little gem nog toe en laat je deze ook kort grillen.

  3. Voor het plukken van de kip gebruik ik de tweevorkenmethode: pak twee vorken en trek met twee vorken de kip in stukjes.

  4. Pimp de kip nu met jouw favoriete saus: mijn favoriet staat bij het ingrediëntenlijstje genoteerd.

  5. Schil, ontpit en snijdt de avocado.

  6. Ziezo: alles is nu klaar om te dresseren! Als de zak Corners nog dicht is kunnen blijven, is het nu tijd om toe te slaan en te proeven! Verdeel wat chips over beide porties en serveer de overschot in een apart kommetje. Ik ben er zeker van: die zak is leeg nog voor je bord leeggegeten is!




 

Are you hungry yet?

Heb je zin gekregen dit receptje zelf uit te proberen?

Hart dan zeker deze blog, laat een reactie na en vertel me wat je er van vindt!


Love to hear from you,

Tisha x


103 views0 comments

Recent Posts

See All
Post: Blog2_Post
bottom of page