top of page
  • Writer's picturebreakfastspices

OREO KWARKTAART MET BESSEN

Ik maakte dit ontbijtje al enige tijd geleden en deelde het via Instagramstory. Toen was iedereen al razend enthousiast. Ik mag en wil er geen gewoonte van maken om die dingen steeds uit te stellen, maar door de drukte is deze wat in mijn achterhoofd gekomen. Zonde! Want bij het zien van deze foto's dacht ik instant: 'dit maak ik binnenkort nog eens een keertje!'


Nood aan afwisseling? Je dagelijkse basic ontbijtje beu? Misschien zorgt dit recept wel voor wat inspiratie en denk je zo dadelijk: dit ga ik maken! Je hebt namelijk niet veel speciale ingrediënten nodig. De oreo koekjes kan je ook makkelijk vervangen door stukjes pure chocolade en als topping kan je makkelijk diepvriesfruit gebruiken.

Ik denk dat dit nog altijd de key vormt van mijn blog: recepten die makkelijk en toegankelijk zijn, weinig tijd vragen in de keuken en die natuurlijk gebalanceerd gezond zijn.

Natuurlijk houd ik me niet in om producten die ik zelf uitprobeer, te gaan delen met jullie. Zeker niet wanneer dit zo in de smaak valt, zoals deze oreo koekjes van Prozis bijvoorbeeld. Wie lust nu geen oreo koekje? Het leuke is dat je dit koekje gewoon kan en mag eten! Ze hebben zo nog veel andere producten op hun website. Ondertussen is het een maandelijkse bezigheid om de website af te gaan naar nieuwe producten of een nieuwe voorraad in te slaan van de reeds gekende bestsellers. Neem zeker eens een kijkje! #nospon, ik ben gewoon een enthousiaste fan.


Anyways, back to this: dit ontbijttaartje maak je snel klaar en geeft je een happy boost om aan je dag te beginnen. Je wordt namelijk instant blij bij het proeven van dit taartje. Houdt je zeker niet in om te experimenteren met de ingrediënten en laat me weten of je dit hebt uitgeprobeerd!



VOEDINGSWAARDEN PER PORTIE (1/2):

337 kcalorieën

32.1g koolhydraten

11,9g vetten

25g eiwitten


- -


Ingrediënten (2 porties):

- 250g magere Franse kwark

- 1 ei

- 25g pancake Nutchoc mix (Prozis)

**(je kan dit ook vervangen door eiwitpoeder)

- 40g Cookies Thins (Prozis)

- 100g bramen / blauwe bessen (50/50 beslag + topping)

- vanille extract

- 2 el homemade power puf cacao granola


- -


ZO MAAK JE HET:

  1. Verwarm de oven voor op 180 °C.

  2. Kluts het ei en meng het met de kwark en het vanille extract.

  3. Voeg daarna de pancake mix toe.

  4. Doe de helft van de koekjes onder het beslag, alsook de helft van het fruit.

  5. Verdeel over 2 ovenbestendige schaaltjes en plaats voor 25-30 minuten in de oven.

  6. Versier nadien met de overige toppings!



 

Are you hungry yet?

Heb je zin gekregen dit receptje zelf uit te proberen?

Hart dan zeker deze blog, laat een reactie na en vertel me wat je er van vindt!

Love to hear from you !

Tisha x



134 views0 comments

Recent Posts

See All
Post: Blog2_Post
bottom of page