top of page
  • Writer's picturebreakfastspices

MIJN FAVORIETE TORTILLA GERECHT

Hoi hoi! Het is voor jullie geen verassing meer dat ik gek ben van tortilla's: er staan al heel wat gerelateerde gerechten op mijn blog. Feit is dat ik wekelijks een nieuwe verpakking in de winkel haal en dat het dus ook wekelijks op het menu komt. Zoals jullie ook van mij weten, komt hetzelfde gerecht zelden voor de tweede maal op tafel. Wel: vandaag is dit gerecht de uitzondering. Ik ben helemaal weg van deze combo en het bevat daarnaast ook alles wat een avondgerecht voor mij moet bevatten.



Ik kook regelmatig met de HAK groentenschotels. Ik schreef er al eerder over en ook vandaag wil ik deze uitvinding opnieuw vermelden. Het is de ideale uitvinding voor zij die het moeilijk vinden om groenten met elkaar te combineren of zij die het moeilijk vinden om aan hun dagelijkse behoeften groenten te komen. Ik heb het hier persoonlijk niet moeilijk mee, maar ik vind ze zo handig in gebruik en daarnaast zijn ze zo smaakvol. Ik gebruik de stazakken meestal als basis en bedenk er dan verschillende andere ingrediënten bij. Ik denk dat het nooit mis kan gaan als je deze eens uitprobeert; geen enkele variant heeft bij mij al voor teleurstelling gezorgd, integendeel: ze vallen verrassend in de smaak.

Ook mijn vriend die niet zo gek is op bonen, eet smaakvol mee. De groenten worden heerlijk geblend met voldoende saus waardoor het eten van groenten nog aangenamer wordt. Als enige (min)punt moet ik hier wel aan toevoegen dat de stazakken qua portie voor 2 personen wel wat veel is. Wij zijn grote eters en voor ons is dit namelijk niet vaak een probleem, maar ze vullen wel héél goed en daardoor kan de maaltijd soms wat zwaar worden. Houd hier dus rekening mee! Als je een kleine eter bent, is het misschien ook een idee om te gaan mealpreppen en een gedeelte te bewaren voor de lunch de volgende dag.


Tot slot wil ik nog een tip meegeven aan zij die houden van lowcalorie producten. Ik ben persoonlijk geen 'sausman' (in de volksmond gezegd), maar vind het wel een must om een goede dressing te hebben bij salades. In de zomermaanden staat dit bijna dagelijks op het menu, en dan vind ik het ook fijn om hier dan weer in te experimenteren.

Sinds enkele maanden ben ik volledig verkocht aan het assortiment van Prozis: het merk heeft een uitgebreid assortiment (maar liefst 15 soorten!) aan zero sauzen die een verrijking aan je maaltijd vormen zonder de extra calorieën die het vaak wat minder gezond maken. De chipotle variant is er daar ééntje van: zoet en romig, maar pittig wel en niet mijn nummer één favoriet, maar wel erg lekker bij dit gerecht! Andere varianten die ik uitprobeerde en aanraad zijn de curry-, barbecue- en terriyaki variant.


En nu over naar het hoofdgedeelte: deze tortilla's zijn super snel klaar en daarom niet voor niets één van mijn favoriete maaltijden. Maar het meest belangrijke? Ze zijn super lekker!




 

VOEDINGSWAARDEN PERSOON (2 tortilla's/pers):

734 kcalorieën

53.2g koolhydraten

33g vetten

55.5g eiwitten


--


Ingrediënten (2 pers):

- 4 volkoren tortilla’s

- 400g kip pitavlees

- 1 zak Mexicaanse greontenschotel (HAK)

- 2x baby avocado (of 1 grote avocado)

- 40g geraspte kaas (light)

- Verse koriander (optioneel)

- 2 el chipotle ranch saus (Prozis)


--


ZO MAAK JE HET:

  1. Gooi de inhoud van de stazak in een steelpannetje en laat het op een laag vuur langzaam opwarmen. Let op: zorg dat het niet gaat (aan)koken.

  2. Ondertussen kan je de tortilla’s langs beide kanten even in de pan gooien. Ik doe dit altijd om het extra krokant te maken. Je hoeft dit niet te doen, dit is naar eigen voorkeur.

  3. Snijdt de avocado in kleine stukjes en pluk enkele korianderblaadjes.

  4. Verdeel de groentenschotel over de tortilla’s, daarna de avocado stukjes en tot bestrooi je ze met de kaas.

  5. Zet nog kort even in een warme oven van rond de 200° om de kaas wat te laten grillen. Ook hier: dit is naar eigen voorkeur en hoeft niet per se. Ik vind gegrilde kaas gewoon altijd lekkerder!

  6. Vergeet de chipotle saus niet en de verse koriander. Daarna is het aanvallen geblazen, smakelijk!



 

Are you hungry yet?

Heb je zin gekregen dit receptje zelf uit te proberen?

Hart dan zeker deze blog, laat een reactie na en vertel me wat je er van vindt!

Love to hear from you !

Tisha x


179 views0 comments

Recent Posts

See All
Post: Blog2_Post
bottom of page