top of page
  • Writer's picturebreakfastspices

EIWITPANNENKOEKJES MET RABARBERGELEI

Zo een simpel pannenkoekenrecept als dit van je niet vlug, dus zeker proberen! over de raberbergelei dan nog gezwegen, dit wil je elke dag eten!

Ik zit weer in de 'pannenkoekenperiode', zo noem ik het. Ik heb inmiddels al zoveel recepten uitgeprobeerd dat ik de tel vergeten ben. Ik vind het ook wel steeds leuk om met verschillende ingrediënten te experimenteren. Het hoeft daarom niet moeilijk te zijn, 'moeilijk', dat zijn jullie trouwens ook niet van mij gewoon denk ik.


Als foodie-zijnde heb ik best wel een uitgebreid gamma aan producten in mijn voorraadkast. De iets minder bekende producten stel ik daarom ook graag aan jullie voor.


Eiwitpoeder

Ik gebruik standaard het eiwitpoeder van MyProtein. Dit is reeds jaren mijn favoriet omdat het zo goed is van smaak én bovendien heel goede macro's bevat. Met meer dan 20g eiwit / portie en een laag suikergehalte is dit veruit mijn favoriete eiwitsnack. Ze hebben inmiddels meer dan 40 verschilleden soorten (!) en het poeder is bovendien ook heel lekker gewoon gemengd met water (in plaats van melk). Heel handig dus in 'puur' gebruik, maar daarnaast ook in heel wat baksels toe te voegen.

Mijn favoriete smaken zijn:

  • vanille

  • aardbei

  • salted caramel

  • stracciatella


Tapiocameel

Dit meel heeft een hoog zetmeelgehalte en is vooral ideaal als je van luchtig houdt. Hierdoor kan het zowel gebruikt worden in hartige als in zoete gerechten. Het neemt snel vocht op en kan daarom ook gebruikt worden in pudding of het maken van pizza's, broodjes en cake. In de pannenkoeken zorgt het vooral voor een 'fluffy' gehalte en dat kan niet ontbreken bij pancakes toch?

Het grote voordeel van dit meel is dat het glutenvrij is. Daarnaast bevat het ook geen granen, zaden of noten. Sterker nog: tapiocameel is 100% veganistisch! Het bevat dan misschien wel veel koolhydraten, maar van de andere voedingsstoffen zoals vetten, eiwitten of suiker bevat het dan net weer zeer weinig. Het is daarom ook goed voor mensen met spijsverteringsproblemen en wordt dus algemeen goed verdragen.


Homemade rabarbergelei als topping

Dit wil je elke dag proeven! Het is hoogseizoen voor de rabarber en het is echt een verloren/vergeten ingrediënt dat zoveel smaak geeft aan je eten. Ik zou deze zeker uitproberen! Ik heb het nu deze dagen standaard in de ijskast daar ik een grote hoeveelheid maak. Ook lekker door de yoghurt, op een geroosterde boterham, of als topping op een cheesecake of taart. De gelei is gemaakt zonder toegevoegde suikers wat een groot pluspunt is. Zo worden al je zoete snacks toch extra gezoet zonder je schuldig te voelen over het suikergehalte. Een suikerpiek zal je hoe dan ook niet ervaren, maar net een vreugdedansje van smaak in je mond. Overtuigd genoeg? Dan nu over naar the real work!


VOEDINGSWAARDEN:

404 kcalorieën

32,5g koolhydraten

13,3g vetten

38,1g eiwitten


——


ingrediënten:

- 40g eiwitpoeder vanille

- 10g tapiocameel

- 1 tl bakpoeder

- 1 tl appelciderazijn

- 90ml amandelmelk

toppings:

- rabarbergelei/compote: het recept vind je hier.

- aardbeien

- homemade granola: crunchy muesli ’going nuts’

- 1 tl protein cream coco (Foodspring)


--


ZO MAAK JE HET:

  1. Als het goed is, staat de raberbergelei al in de koelkast en heb je deze maar te nemen, anders ga je eerst aan de slag deze te maken. de Link naar het recept plaatste ik eerder in deze blog.

  2. Maak het pannenkoekenbeslag: voeg het eiwitpoeder samen met het tapiocameel en het bakpoeder in een ruime kom. Voeg nadien de melk toe en roer alles onder elkaar tot er geen klontertjes meer zichtbaar zijn en het deeg lekker luchtig is.

  3. Verhit een theelepel kokosolie in een koekenpan en laat goed heet worden. Verspreid de olie en bak de pannenkoekjes. Ik gebruikte 2 el / pannenkoek en kon er 8 pannenkoekjes mee bakken.

  4. Besmeer de pannenkoekjes vervolgens met de gelei en versier met verse aardbeien, de Coco cream en wat zelfgemaakte granola.

  5. Jihaaa, smullen nu!



 

Are you hungry yet?


Heb je zin gekregen dit receptje zelf uit te proberen?

Hart dan zeker deze blog, laat een reactie na en vertel me wat je er van vindt!


Love to hear from you !


Tisha x

123 views0 comments

Recent Posts

See All
Post: Blog2_Post
bottom of page