top of page
  • Writer's picturebreakfastspices

CHOCOLATE CHIP PROTEIN CAKES

Ik was al lang op zoek naar een zelfgemaakte eiwitrijke snack. Deze cakes zijn het dan ook helemaal, en ze zijn nog makkelijk ook!



Ik ben fan van kant-en-klare repen, maar iets zelfgemaakt doet het bij mij toch altijd beter. Op die manier weet je exact wat je eet, en niks gaat boven vers gebak!


Eiwitpoeder is zo veelzijdig. Toen ik het in huis haalde voor de eerste keer, had ik standaard water in de ijskast staan, en was dat mijn dagelijkse snack na de training of voor het slapengaan. Het heeft een tijdje geduurd, maar ik ben het daarna ook gaan gebruiken ik baksels zoals bananenbrood, cake, pannenkoeken of koekjes. Een shake is lekker, maar ik eet liever dan dat ik drink, dus eiwitpoeder gaan gebruiken in recepten was de beste uitvinding ooit.

Het boost niet alleen de voedingswaarden, maar het boost ook zeker de smaak!

Ook mensen die niet fanatiek sporten hebben hier dus iets aan. Eiwitten dragen hoe dan ook bij aan een gezonde levensstijl. Je hebt er nooit te veel van!


Ik wil je geen eiwitpoeder aansmeren als je dat niet gaat gebruiken of je interesse daar niet naar gaat, maar ... als je deze cakejes een keer wilt uitproberen (en dat wil je!), dan zou ik het toch overwegen.

In deze blogpost deed ik een aanbeveling naar mijn favoriete smaken.


Buiten het eiwitpoeder heb je niet veel anders nodig. Hierdoor wordt dit toetje wel heel gemakkelijk om te maken! Wat zeg jij? Uitproberen dus!





VOEDINGSWAARDEN PER PORTIE (1/9):

82 calorieën

2,9g vetten

6,1g koolhydraten

7,4g eiwitten


--


Ingrediënten:

100g Whey eiwitpoeder (Vanille)

⁃ 220g appelmoes (0% toevoeging van suiker)

⁃ 1 el kokosmeel

⁃ 30g pure chocolade schilfers

⁃ 1 tl bakpoeder

⁃ Snuifje zout

⁃ Enkele druppels vanille extract


--


ZO MAAK JE HET:

  1. Verwarm de oven voor op 170 graden.

  2. Meng het eiwitpoeder met het zout, het bakpoeder en het kokosmeel.

  3. Voeg hier stelselmatig het appelmoes aan toe en druppel er wat vanille extract onder.

  4. Tot slot meng je de chocolade stukjes onder het deeg.

  5. Neem een brownie bakblik en gebruik bij voorkeur bakfolie waar je het bakblik mee bedekt.

  6. Schep het mengsel nu in het bakblik tot de bodem zich vult.

  7. Plaats voor 10-15 minuten in de oven. Let op dat de cake zich niet ‘overbakt’. Eiwitpoeder heeft de eigenschap heel droog te worden wanneer het te lang gebakken heeft!

  8. Laat de cake afkoelen en snijdt in 9 gelijke stukken.

  9. Je kan de cakejes 3 dagen bewaren of je kan ze ook invriezen.





 

Are you hungry yet?


Heb je zin gekregen dit receptje zelf uit te proberen?

Hart dan zeker deze blog, laat een reactie na en vertel me wat je er van vindt!


Love to hear from you !


Tisha x

244 views0 comments

Recent Posts

See All
Post: Blog2_Post
bottom of page