top of page
  • Writer's picturebreakfastspices

CARROT CAKE OATS

Hiii ! Hier ben ik weer met een ultiem hemels ontbijtje. Het is geen doorgaans ontbijt, en ik weet dat sommigen voor deze zullen passen, en dat vind ik super jammer! Ik hoop dat ik jullie via deze weg kan overtuigen om dit kommetje een kans te geven, want ik heb hier hemels en intens van gesmuld.



Carrot cake: je bent een liefhebber of je bent het niet. Voor mij is het één van mijn lievelingstaarten. Jammer dat er vaak erg veel suiker in zit. Ontbijten met taart kan zeker, en dat is fijn, jammer genoeg is de tijd die er voor nodig is niet altijd voor iedereen besteed en ter beschikking. Daarom heb ik een volwaardig alternatief: een warm kommetje havermoutpap dat is omgetoverd tot de smaak van carrot cake; eerlijk waar!


Ik val misschien in herhaling, ik weet het. Ik ben gewoon zo een fan van haver. Mijn havermoutpapjes zijn mijn geluksmomentje in de ochtend, mijn favoriete start van de dag. Ik maak ze altijd een tikkeltje anders en achteraf stel ik me pas de vraag wat het dan zo anders maakt. In dit geval weet ik het: alle ingrediënten die ik toevoegde zijn een match in heaven! Toen ik de pap at, deed het me onmiddellijk denken aan een dikke plak carrot cake. Vandaar dat ik er een gepaste benaming bij zocht.


Voor alle carrot cake lovers, of zij die nog overtuigd moeten worden: proberen dit hemels kommetje!


VOEDINGSWAARDEN PER PERSOON (1 bowl):

461 kcalorieën

63.3g koolhydraten

13g vetten

17.9g eiwit




- -


Ingrediënten (1 pers):

- 1 wortel, geraspt

- 1/2 cup water (te vervangen door dezelfde hoeveelheid melk)

- 1 tl kaneel

- 1 el rozijnen

- 1 tl kokosrasp

- 1 plak speculaascake


- -


ZO MAAK JE HET:

  1. Neem een steelpannetje en meng hierin de havervlokken met de wortel, het water, de kaneel en de suiker.

  2. Breng aan de kook op een zacht vuurtje. Roer geregeld om het smeuïg te houden en te zorgen dat de haver niet aanbrandt.

  3. Schep de pap in een ruime kom en voeg de resterende ingrediënten toe. Als laatste eindig je met de suikervrije ahornsiroop.

  4. Ter garnering voegde ik nog wat extra granola toe: mijn favoriete Granola van Quaker . , en een scheut amandelmelk om het extra creamy te maken.

  5. Smakelijk en geniet van je dag!




 

Are you hungry yet?

Heb je zin gekregen dit receptje zelf uit te proberen?

Hart dan zeker deze blog, laat een reactie na en vertel me wat je er van vindt!

Love to hear from you !

80 views0 comments

Recent Posts

See All
Post: Blog2_Post
bottom of page