top of page
  • Writer's picturebreakfastspices

AMANDELHAVER WAFELS MET BLAUWE BESSEN

Say hi to this delicious breakie!



Goedemorgen iedereen. Ze voorspellen vandaag een mooie dag, dus ik hoop dat dit ontbijtje jullie een extra boost geeft om aan de dag te beginnen en er iets moois van te maken. Of je nu weinig of veel op de planning hebt staan voor vandaag, dit ontbijtje gaat je smaken!


Ik heb al heel wat wafelrecepten met jullie gedeeld, maar het is altijd leuk om te variëren toch? Ik probeerde een wafelrecept uit dat perfect zou matchen bij de homemade amandelpasta die ik eerder heb gemaakt (zie recept hier). Yes, het was zeker een match! Maar om eerlijk te zijn vind ik de amandelpasta zo lekker, dat ie bij alles past. Vergis je niet; de amandelpasta die ik heb gemaakt smaakt totaal niet naar de amandel/notenpasta die je misschien wel kent. Toch is het ook gemaakt met amandelmeel. Door het een extra smaakje te geven, veranderde de smaak 'drastisch': het lijkt erop of je een flinke hap van een frangipannetaartje eet. Dit is echt één van mijn favoriete taartjes als ik naar de bakker ga. Ik was dus meer dan blij en heb hem meteen op deze stapel wafels gesmeerd. Leek niet op een frangipannetaartje, maar het was wel ver-ruk-ke-lijk!


Wil je zelf aan de slag en een 'wafelbak' houden? Wel, je hebt echt geen buitengewone ingrediënten nodig. Ga even het lijstje af: heb je alles in huis? Probeer ze dan asap!


VOEDINGSWAARDEN PER PORTIE (Incl topping):

476 kcalorieën

38g koolhydraten

16.6g vetten

39.3g eiwitten


- -


Ingrediënten (+/- 4 wafels):

- 50g havervlokken

- 1 scoop eiwitpoeder (25g)

- 1 el amandelpasta (homemade)

- 1 tl bakpoeder

- 1 ei

-optioneel: 50g blauwe bessen

Topping:

- 1 el amandelpasta

- 1 el geroosterd amandelschaafsel

- blauwe bessen


- -


ZO MAAK JE HET:

  1. Het recept van de amandelpasta vind je hier.

  2. Voor het wafelbeslag doe je simpelweg alles in de blender. Blend enkele minuten krachtig tot het wafelbeslag egaal is. heb je de blauwe bessen graag in het beslag? Voeg ze dan in deze stap toe!

  3. Verwarm je wafelijzer en vet het in met wat kokosolie of bakspray.

  4. Neem per wafel een flinke eetlepel van het deeg. Je zou 4 grote wafels moeten kunnen maken met het beslag.

  5. Afhankelijk van de snelheid van je wafelijzer, zal het een 5-tal minuten duren voor de wafel goudbruin gekleurd is. Indien de wafels niet goed loskomen, helpt het om met een 'priem' of satéstokje de wafel los te maken van het ijzer.

  6. Je kan de wafels perfect bewaren voor een aantal dagen. Warm ze vlak voor het serveren nog enkele minuten op in de oven. Zo worden ze terug knapperig!



 

Are you hungry yet?

Heb je zin gekregen dit receptje zelf uit te proberen?

Hart dan zeker deze blog, laat een reactie na en vertel me wat je er van vindt!


Love to hear from you !


Tisha x

151 views0 comments

Recent Posts

See All
Post: Blog2_Post
bottom of page