top of page
  • Writer's picturebreakfastspices

ZOMERSE PASTASALADE MET ASPERGES EN NECTARINE

Amai, dat is wat ik zeg van deze simpele salade. Simpel? Hemels lekker ja! Ik kan het niet anders samenvatten: ik vind dit recept alweer een toppertje. Ik noem het mijn favoriete zomersalade tot hier toe. Kleurrijk, smaakvol, 'sappig' en lekker.



Ik moet zeggen dat ik vroeger als kind niet vaak asperges gegeten heb. Kwam het op mijn bord, dan waren het de klassieke lange, witte asperges. De asperges die ik in deze maaltijdsalade gebruikte, zijn de groene variant. Daarbij kwamen ze nog in een handige verpakking waarbij je ze enkel kort even moet grillen met wat olie. Dat is zowat het enige 'moeilijke' dat er jou te doen staat als je deze pasta wil maken. Jawel, opnieuw een gerecht dat je in een handomdraai op tafel tovert en die trouwens ook heel erg lekker is als side bij een barbecue feestje. Nodig wat vrienden uit, haal een fles wijn en maak deze pasta! Houdt het dan wel coronaproof hé jongens..


De saus die ik hierbij maakte, kan ook nog in heel wat andere gerechten als verrijking dienen: als dip tijdens een tapasavondje of als basis op een pizza bijvoorbeeld. Toch anders dan een klassieke tomatensaus met een heerlijke 'rokerige' twist. Ben je van plan om de ingrediënten in huis te halen maar weet je niet onmiddellijk wat er na dit gerecht mee te doen? Dan stel ik voor om deze saus 'in bulk' te maken en ze enkele dagen te bewaren in de koelkast en ter gelegenheid voor te schotelen zoals hierboven vermeld. Zo verspil je niets en kan je een tweede keer genieten van de smaken.


Vandaag geen lang blogbericht, maar dat is ook niet toepasselijk bij dit gerecht. Net zoals ik al klaar ben met het schrijven van dit recept, zullen jullie eens zo snel zijn in het maken van deze pasta. Ik houd jullie er aan: dit is echt een toppertje dat je moet proberen!


VOEDINGSWAARDEN PER PERSOON:

707 kcalorieën

66.4g koolhydraten

22.8g vetten

56.5g eiwitten


--


Ingrediënten (2 personen):

- 130g haverpasta

- 2 nectarines

- 2x 150g salade kip

- 60g parmezaanse kaas

- 100g groene aspergetips

- Verse basilicum

- 50g rucola

Voor de saus:

- 150g gegrilde rode paprika’s in pot

- 20g hazelnoten

- Verse basilicum

- Een handje rucola


--

ZO MAAK JE HET:

  1. Kook de pasta volgens de aanwijzingen op de verpakking.

  2. Verhit een pan zonder bereidingsvet en rooster de hazelnoten op middelhoog vuur.

  3. Laat de hazelnoten nadien even afkoelen en gebruik dezelfde pan om de asperges en kip te grillen. Hiervoor gebruik je olijfolie. De asperges hebben niet lang nodig: +/- 3 minuten. Nadien kan de kip gegrild worden. Deze hoeft alleen nog maar even opgewarmd te worden want is al voorgegaard.

  4. Maak intussen de saus: haal de paprika’s uit de pot en indien gewenst schep je de knoflook dat in de olie zit, mee in een staafbeker. Voeg de hazelnoten en verse basilicum toe. Pureer tot een dressing en kruid bij met zwarte peper naar smaak.

  5. Snijdt de nectarines in blokjes en meng de dressing onder de pasta. Meng de asperges en de nectarines er vervolgens onder samen met de kip en nog enkele blaadjes basilicum en/of rucola. Werk af met parmezaanse kaas en zwarte peper.




 

Are you hungry yet?

Heb je zin gekregen dit receptje zelf uit te proberen?

Hart dan zeker deze blog, laat een reactie na en vertel me wat je er van vindt!

Love to hear from you !


x Tisha


81 views0 comments

Recent Posts

See All
Post: Blog2_Post
bottom of page