top of page
  • Writer's picturebreakfastspices

ZOMERSE BULGURSALADE MET SEITAN GEHAKT

Kan het nog even? Alsjeblieft? Ik hou zo van salades. De zon deed vandaag nog flink zijn best dus salades kunnen zeker nog en ook na het zomerseizoen blijft het voor mij aantrekkelijk om een salade te eten. Je kan er immers zoveel in variëren en dat maakt een salade altijd een feestje!



Deze salade is gemaakt met een cumelo, een typisch zomerse fruitsoort. Het is een mengeling tussen een komkommer en een groene meloen, hoewel ik hem meer naar meloen vindt smaken maar dan minder zoet. Ik vind het heerlijk om seizoensgebonden te werk te gaan in de keuken, zo zijn vruchten / producten vaak op hun lekkerst. Ik weet daarom niet zeker of je deze vrucht nog zal vinden in de winkel, maar ik heb alvast een alternatief voor je in het recept gezet!


En om nog eens een keertje extra bijzonder te doen, heb ik voor de eerste keer Seitan gebruikt.

Seitan is een veganistisch product op basis van tarwe-eiwit. De echte kenners zien deze vleesvervanger niet als volwaardig, daar er te weinig vitamines in te vinden zijn. Ik vond het echter een prima keuze om eens uit te proberen, en de gehakt variant vond ik echt lekker! Hij gaat super goed bij de andere ingrediënten die ik in deze salade gebruikt heb. Wees dus nieuwsgierig en laat je verrassen: met deze salade sluit jij het zomerseizoen in stijl af!


VOEDINGSWAARDEN PER PERSOON:

626 kcalorieën

75.7g koolhydraten

18g vetten

48.4g eiwitten


--


Ingrediënten (2 pers):

- 100g bulgur (volkoren)

- 1/2 cumelo (of 1/2 komkommer en 1/2 meloen)

- 150g zoete puntpaprika's (gemengd)

- 1 blik kikkererwten (130g)

- 70g zongedroogde tomaten

- 100g fetakaas

- 200g Seitan gehakt

- 1/2 zakje rucola


--


ZO MAAK JE HET:

  1. Bereid de bulgur volgens de aanwijzingen op de verpakking.

  2. Schep vervolgens 1 el van de zongedroogde tomaten olie onder de bulgur.

  3. Schil en snijdt de cumelo in blokjes. Snijdt ook de puntpaprika's: verwijder de zaadlijsten en snijdt in ringen.

  4. Laat de kikkererwten uitlekken en spoel goed af onder de kraan.

  5. Snijdt de zongedroogde tomaatjes iets fijner.

  6. Bak het seitan gehakt kort in de pan. Kijk voor bereidingstips op de verpakking.

  7. Voeg de rucola toe aan de bulgur, alsook het seitan gehakt, de zongedroogde tomaten en kikkererwten.

  8. Voeg nadien de resterende ingrediënten toe en verkruimel de feta erover.




 

Are you hungry yet?

Heb je zin gekregen dit receptje zelf uit te proberen?

Hart dan zeker deze blog, laat een reactie na en vertel me wat je er van vindt!

Love to hear from you !

Tisha x



181 views0 comments

Recent Posts

See All
Post: Blog2_Post
bottom of page