top of page
  • Writer's picturebreakfastspices

YOGHURTHAVERKOEKJES MET CHOCOLADE

Oké, ik vond de peanut butter cookies van laatst al geslaagd, maar met de ingesteldheid ‘alles kan beter’, ben ik hier met een nieuw recept om dat standpunt te verdedigen.



Pindakaas of chocolade? Misschien geen levensdilemma, maar voor mij toch altijd een moeilijke keuze. Beiden kan ook, maar om de knoop door te hakken, koos ik deze keer voor een chocolade versie. Daar de vorige koekjes een heerlijke chewy bite hadden, hebben deze koekjes een meer hartige structuur. De ingrediënten verschillen en dat proef je. Het is geen strijd, want beiden koekjes zijn naar mijn smaak geslaagd. Het is eerder een kwestie van voorkeur. Vergis je niet; het zijn geen chocolate chip cookies, welke ik ook erg graag lust. Al komen deze haverkoekjes wel meer in de buurt. Ze zijn crunchy en gevuld met stukjes chocolade; iets wat mij altijd blij maakt.

Het is eigenlijk een topkoekje, erg makkelijk om te maken en een handige snack voor onderweg of tijdens je alledaagse bezigheden.


Ga je zelf graag aan de slag? Je vindt het volledig recept hier!


- -


VOEDINGSWAARDEN PER PORTIE (1/9):

118 kcalorieën

5,4g vetten

13,2g koolhydraten

3,2g vetten


- -


Ingrediënten:

- 90g havermeel

- 15g pittenmix

- 1 tl bakpoeder

- snuifje zout

- 2 el Sukrin Gold

- 25g vloeibare honing

- 1 eiwit

- 180g Griekse yoghurt

- 75g pure chocolade druppels

- -


ZO MAAK JE HET:

  1. Vermaal de havervlokken tot meel met behulp van de keukenmachine. Ook de pittenmix mag mee vermalen worden. Voeg het bakmeel, het zout en de Sukrin Gold toe.

  2. Meng de honing met het eiwit en de Griekse yoghurt.

  3. Voeg beiden mengsels onder elkaar tot een egaal geheel.

  4. Schep de chocoladedruppels onder het beslag.

  5. Neem een ruim bakblik en gebruik bakfolie.

  6. Schep er 9 hoopjes van verspreid op het bakpapier en druk ze wat platter met de onderkant van je lepel.

  7. Zet de koekjes 15-20 minuten in de oven op 180 graden.

  8. That‘s it!




 

Are you hungry yet?

Heb je zin gekregen dit receptje zelf uit te proberen?

Hart dan zeker deze blog, laat een reactie na en vertel me wat je er van vindt!

Love to hear from you !

Tisha x

114 views0 comments

Recent Posts

See All
Post: Blog2_Post
bottom of page