top of page
  • Writer's picturebreakfastspices

VERRASSENDE SALADE MET ROSBIEF EN EDAMAME BONEN

Rosbief is de klassieker onder de Belgen, maar als ik eerlijk ben, houd ik niet zo van traditionele Belgische kost. Laten we dat vleesje maar is een lekkere twist geven dacht ik. En zo kwam ik erbij om het te gaan verwerken in een salade.


Ook weer geen gewone salade uiteraard, en met iets minder gewone groenten dan deze die wekelijks op jullie bord of in jullie koelkast liggen.

Ik liet me inspireren door de Aziatische keuken en ging aan de slag met 1 van mijn persoonlijke favoriete ingrediënten uit deze keuken: edamamebonen.

Deze jonge, (onrijpe) sojabonen zitten bomvol smaak en passen perfect in een pokébowl of in deze salade bijvoorbeeld. Het is een eiwitrijke peulvrucht dat heel bekend is bij vegetariërs, maar ook door mij als flexitariër enorm gesmaakt wordt. Je vindt ze in sommige supermarkten bij de groentenafdeling, maar meestal kan je ze enkel diepgevroren kopen, tenzij je je naar een Aziatische speciaalzaak begeeft natuurlijk!

De boontjes zijn heel makkelijk te combineren met andere groenten zoals broccoli, radijs, avocado of zelfs met fruit zoals mango bijvoorbeeld!



Benieuwd hoe ik deze groene boontjes verwerkt heb? Je leest alles hieronder!


VOEDINGSWAARDEN PER PERSOON:

524 kcalorieën

44.7g koolhydraten

21.3g vetten

38.4g eiwitten


——

Ingrediënten (2 personen):

- 100g bulgur & quinoa mix

- 125g taugé

- 100g sojabonen

- ½ komkommer

- 100g radijsjes

- 1 avocado

- 150-200g rosbief peper

Voor de dressing:

- Sap van ½ limoen

- 1 el sriracha saus

- 1 el ketjap manis

- 1 el honing

- Snuifje gemberpoeder


——


ZO MAAK JE HET:

  1. Kook de granen volgens de aanwijzingen op de verpakking.

  2. Doe de bonen in een kom en giet er kokend water over. Laat 5 min. staan en giet vervolgens af.

  3. Snijdt de komkommer in de lengte en verwijder de zaadlijsten. Dit doe je het best met behulp van een kleine lepel. Snijdt de komkommer in boogjes en de radijsjes in schijfjes. Ook de avocado mag in stukjes gesneden worden. Voor de taugé herhaal je hetzelfde als bij de sojabonen.

  4. Maak de dressing en meng deze vervolgens onder de granen. Verdeel de granen over 2 bowls en schep nadien de resterende groenten en rosbief bij.

  5. Heb je het graag extra pittig? Besprenkel met nog wat extra sriracha.




 

Are you hungry yet?

Heb je zin gekregen dit receptje zelf uit te proberen?

Hart dan zeker deze blog, laat een reactie na en vertel me wat je er van vindt!

Love to hear from you !

Tisha x


140 views0 comments

Recent Posts

See All
Post: Blog2_Post
bottom of page