top of page
  • Writer's picturebreakfastspices

VEGGIE QUINOA BURGER

Oké, ik geef het toe, bij dit gerecht dacht ik ook heel even aan een strandbar op het strand in Barcelona, lekker briesje erbij en deze XL burger in de hand. Jammer genoeg is het herfst en zitten we het meest van de tijd binnen. Als we dan toch niet veel kleur of licht zien tijdens deze dagen, dan maar kleur op ons bord toch?



Het is de eerste keer dat ik de Quinoa burger van Lidl uitprobeer. Ik heb eerder wel al verschillende dingen geprobeerd uit hun veggie/vegan gamma. Eerlijk gezegd is er me nog nooit iets tegengevallen!

Voor zij die voor het eerste deze blog lezen: ik ben geen vegan of vegetariër. Ik noem mezelf eerder een flexitariër aangezien ik voortdurend op zoek ben naar nieuwe producten en helemaal gek ben op het volgen van 'food trends'. Ik ben een nieuwsgierig iemand en probeer graag dingen uit. Ik noem mezelf geen viesneus, maar ik heb wel mijn voorkeuren. Ik streef naar een gevarieerd voedingspatroon, maar ik heb zo mijn favorieten. Ik streef zoveel mogelijk naar balans, wat ook wil zeggen dat het soms eens een keertje minder gezond mag en kan zijn.


Ik vond de Quinoa burger in het vriesvak bij Lidl en vond hem er op de verpakking al zo goed uit zien. Ik heb trouwens een echt zwak voor alles met curry in, dus ik was bij het lezen daarvan al meteen verkocht. Daarom besloot ik om een burgerbroodje te maken waar de smaken van de vegetarische burger in terug komen.


Jammer genoeg zijn er in de winkel nog geen volkoren tijgerbollen te bespeuren. Zo sneu gezien ik echt wel een grote voorkeur heb voor volkoren producten en dit maximaal probeer na te streven. Maar goed, zoals ik hierboven al zei: balans is een mooi ding! + de voedingswaarden van deze hamburger zijn trouwens helemaal oké. (zie hieronder)


Kriebels bij het zien van deze foto's? Maak hem zelf een keertje!


 

VOEDINGSWAARDEN PER PERSOON:

660 kcalorieën

108.6g koolhydraten

13.9g vetten

20.5g eiwitten


- -


Ingrediënten (2 personen)

- 2 tijgerbollen

- 1/2 verse ananas

- een zakje romainse sla

- 1/2 blikje maïs

- 100g Griekse yoghurt 0%

- currypoeder, zwarte peper & zout


**zoals je ziet koos ik voor 1 broodje en 2 burgers. Voor mij zou een consumptie van 2 broodjes met elks 1 burger ertussen gewoon te veel zijn (+ erg koolhydraatrijk).


- -


ZO MAAK JE HET:

  1. Verwarm de oven voor om de tijgerbollen vervolgens in af te bakken.

  2. Bak de quinoa burger in de airfryer volgens de aanwijzingen op de verpakking.

  3. Ontdoe de ananas van zijn 'harnas' en snijdt hem in schijven. Bak deze schijven in de grillpan kort langs beide kanten voor een 3-tal minuten op hoog vuur. Verwijder nadien de harde kern en probeer de schijven zoveel mogelijk heel te houden. Is je pan nog warm? Grill dan kort even de maïs voor een extra knapperig resultaat!

  4. Maak de currysaus: meng de Griekse yoghurt met de kruiden.

  5. Beleg de tijgerbollen als volgt: besmeer beide kanten van het broodje met de saus, nadien volgt de sla, de quinoa burger, de ananas en de maïs, nog wat saus en herhaal.

  6. Serveer warm en dus zo snel mogelijk!




 

Are you hungry yet?

Heb je zin gekregen dit receptje zelf uit te proberen?

Hart dan zeker deze blog, laat een reactie na en vertel me wat je er van vindt!

Love to hear from you !

Tisha x




93 views0 comments

Recent Posts

See All
Post: Blog2_Post
bottom of page