top of page
  • Writer's picturebreakfastspices

VEGAN QUINOA BOWL

Wat was dit een top bordje! Wie gelooft nu dat met zo weinig en zo een simpele ingrediënten, zoiets lekkers kan ontstaan?


Het is een tip die ik jullie geef: duik regelmatig een keertje in je voorraadkast en herontdek wat je allemaal ooit gekocht en opgeslagen hebt. Jij bent hier misschien niet zo gevoelig aan, maar als ik even naar mezelf kijk, dan moet ik bekennen dat ik soms te enthousiast en te nieuwsgierig allerlei dingen uit de supermarkt mee naar huis neem. Ik ben gek op winkelen in de supermarkt, en daarom doe ik regelmatig en maar al te graag een verplaatsing. Soms vergeet ik dat ik de producten daadwerkelijk heb verkocht, en dat is zo zonde! Daarom: ik moet hier waakzamer voor zijn. Zonde om dingen weg te gooien, en al zeker mogelijkheid een heerlijk nieuw product uit te proberen. Neem nu deze hummus van Mezze: ik bestelde hem een keertje tijdens het online shoppen op Kazidomi, waar trouwens heel wat originele en aantrekkelijke producten op staan. Toen ik het potje opnieuw zag staan en de productomschrijving las, wist ik zeker dat deze 1 van de dagen op het menu ging verschijnen.


Citroen, bloemkool en komijn gaan super goed samen. Daarmee wist ik dat de hummus een perfecte aanvulling bij deze bowl ging zijn. De hummus viel goed in de smaak en is naast dit gerecht, ook een leuke aanvulling bij een avondje gastronomisch borrelen met vrienden. Geen typische hummussmaak, super verfrissend en dat tikkeltje extra, doet 'm hier goed.


Voor mij vielen alle ingrediënten van dit gerecht op de juiste plaats. Jullie zien ook dat er geen vlees is toegevoegd, maar uitsluitend groenten en volkoren granen. Wees niet bang, jullie missen niks. Kijk naar de voedingswaarden, proef, en ervaar zelf hoe vullend en voedzaam dit bordje is.



VOEDINGSWAARDEN PER PERSOON:

481 kcalorieën

48g koolhydraten

21.4g vetten

17.1g eiwitten


- -


Ingrediënten (2 pers):

- 1 blik kikkererwten (130g)

- 1/2 bloemkool, gesneden in roosjes

- 1 avocado

- 50g quinoa mix Plus

kruiden:

harissa

komijnpoeder

gerookt paprikapoeder

currypoeder

nootmuskaat


- -


ZO MAAK JE HET:

  1. Snijdt de bloemkool in roosjes. Verwijder het vocht van de kikkererwten, spoel goed af en verdeel vervolgens de groenten op een bakplaat.

  2. Kruid naar voorkeur en verspreid 1 eetlepel olijfolie over de groenten.

  3. Zet voor 25 minuten in een oven op 180°.

  4. Ondertussen maak je de quinoa mix klaar.

  5. Neem een bord en verdeel de sla over beide porties.

  6. Meng de quinoa onder de geroosterde groenten en kruid bij indien nodig.

  7. Verdeel de quinoa over beide borden samen met de gesneden avocado.

  8. Vergeet de heerlijke hummus niet als dressing van deze kleurrijke gezonde bowl. Enjoy!



 

Are you hungry yet?

Heb je zin gekregen dit receptje zelf uit te proberen?

Hart dan zeker deze blog, laat een reactie na en vertel me wat je er van vindt!


Love to hear from you !


Tisha x

67 views0 comments

Recent Posts

See All
Post: Blog2_Post
bottom of page