top of page
  • Writer's picturebreakfastspices

VEGAN PANCAKES

Howly, dit was me nogal een geslaagd experiment!



Wie mij volgt op Instagram, ziet dat ik wekelijks wel een stash pancakes voor mezelf maak. Ik kreeg al meermaals de vraag of ik deze dan volledig zelf verorber. Ja, duhu?! Ik deel vast en zeker wel eens een hapje met mijn vriend, maar het merendeel van die stapel pancakes gaat bij mij vlotjes naar binnen. Ook deze pannenkoekjes heb ik met volle teuge all by myself opgesmuld. Het leuke? Dit recept is volledig vegan!


Ik heb al meermaals vermeld dat ik mezelf categoriseer onder de noemer 'flexitariër'. Ik ben dus niet geneigd om veganist te worden, maar ik zie wel de meerwaarde van plantaardig voedsel. Het experimenteren met plantaardige alternatieven is de laatste tijd wel meer en meer een interesse geworden, vooral uit nieuwsgierigheid. Toen ik enkele weken geleden zag dat het bekende merk Alpro met nieuwe producten op de markt kwam en er werd vermeld 'no added sugars', was ik meteen geneigd om enkele producten te kopen. Ik kocht van deze serie de plantaardige yoghurt met mangosmaak, de kokosmelk en de havermelk. Mijn ervaring? Oprecht lekker en er is absoluut geen nood aan extra zoetstof!


Met deze producten in de koelkast, kwam ik op de piste om mijn (wekelijks/dagelijks?) verlangen aan pancakes in te lassen, mét het gebruik van uitzonderlijk plantaardige producten. Wel een uitdaging, dus kijken of dit me lukt ...


En, tadaaaa! Tijdens het bakken van de pannenkoekjes stond ik al versteld van hoe luchtig en goed ze bakten in de pan. Dit wakkerde mijn enthousiasme enkel nog meer aan. Nu nog proeven dan ... ook niet onbelangrijk. Ik ben absoluut fan van deze stapel vegan pancakes!


Zou je ze zelf graag een keertje uit willen proberen? Ik geef jullie de instructies hierzo!



VOEDINGSWAARDEN PER PERSOON:

507 kcalorieën

57.3g koolhydraten

17.4g vetten

21.8g eiwitten


- -


Ingrediënten:

- 1 blik kikkererwten (130g)

- 40g volkoren tarwemeel

- 80ml havermelk no added sugars Alpro

- 1 tl bakpoeder

- 1 tl ahornsiroop

Topping:

- 100g Alpro yoghurt Mango no added sugars

- 1 el pindakaas 100% naturel

- 1 tl kokosschaafsel

- 1 el homemade granola 'going nuts'


- -


HOE MAAK JE HET:

  1. Spoel de kikkererwten onder stromend water en laat goed uitlekken.

  2. Stop ze in een krachtige blender samen met de rest van de ingrediënten. Voeg eventueel extra melk toe als het deeg wat te droog is of de blender moeite heeft met alles tot een egaal mengsel te krijgen.

  3. Bak ca. 5 pannenkoekjes in een hete koekenpan met wat gesmolten kokosolie.

  4. Top ze vervolgens met al het lekkers dat je in huis hebt.

  5. Feest!




 

Are you hungry yet?

Heb je zin gekregen dit receptje zelf uit te proberen?

Hart dan zeker deze blog, laat een reactie na en vertel me wat je er van vindt!

Love to hear from you !

Tisha x


114 views0 comments

Recent Posts

See All
Post: Blog2_Post
bottom of page