top of page
  • Writer's picturebreakfastspices

VEGA GEVULDE AUBERGINE

Mag ik het dan zo noemen ja, dit kunstwerk? Want om eerlijk te zijn ben ik echt niet thuis in de vegan keuken, maar het verrast me iedere keer opnieuw.

Ik heb wel een zusje dat er veel meer mee bezig is als ik, en ik verwijs graag door naar haar blog voor meer vegan inspiratie.



Veganist ben ik niet, maar ik ben wel heel nieuwsgezind. Ik ga graag naar de supermarkt en spendeer daar graag tijd om de rekken af te snollen naar nieuwe producten. Ik denk dat een mens best wel veel tijd spendeert aan voeding doorheen zijn leven, dus laten we het dan maar zo boeiend mogelijk houden denk ik dan. Het uitproberen van nieuwe producten op foodievlak is echt altijd een boeiende ervaring.

Zo kwam ik deze vega chunks tegen in het vriesvak van Jumbo. Het zijn veganistische kipstukjes op basis van soja. Ik vond zowel de textuur als smaak enorm lekker en vind het dus zeker de moeite deze nog eens te kopen en te verwerken in wat ander lekkers.

Totaal onverwacht maar deze smaken gaan zo goed samen. Dit is echt een gerecht van alle seizoenen! Ik hoop hoe dan ook dat het jullie op eender welk moment zal smaken.

Daag jij jezelf uit en ga je een keertje voor veganistisch? Ik zeg doen!



Ingrediënten:

- 1 grote aubergine

- 60g bulgur

- 2 el pesto

- 4 el kokosyoghurt naturel

- 50g zongedroogde tomaatjes

- 1 lente uitje

- granaatappelpitjes van 1/4 granaatappel

- verse takjes munt

- kruiden:

een teentje look

olijfolie

paprikapoeder


--


ZO MAAK JE HET:

  1. Verwarm de oven voor op 175°C.

  2. Snijdt de aubergine dwars doormidden.

  3. Meng de olie met de kruiden en de verse look, verdeel dit vervolgens over de helften aubergine en zet voor 30 minuten in de oven.

  4. Terwijl bereid je de andere ingrediënten voor.

  5. Kook de bulgur volgens de aanwijzingen op de verpakking.

  6. Bak de chunks in wat olijfolie.

  7. Snijdt de zongedroogde tomaatjes fijn.

  8. Verdeel de chunks over de helften aubergine, voeg nadien de bulgur en zongedroogde tomaatjes toe.

  9. Besprenkel met de kokosyoghurt, pesto en verse kruiden. Werk af met wat granaatappelpitjes.



 

Are you hungry yet?

Heb je zin gekregen dit receptje zelf uit te proberen?

Hart dan zeker deze blog, laat een reactie na en vertel me wat je er van vindt!

Love to hear from you !

Tisha x




3,744 views0 comments

Recent Posts

See All
Post: Blog2_Post
bottom of page