top of page
  • Writer's picturebreakfastspices

TRUFFEL MAGIONI PIZZA’S

Ik ontving vorig weekend een leuk pakketje van Magioni. Zo blij dat ze me gevonden hebben, want ik heb hun immers al veel langer gevonden en laat dat nu zo een mooie ontmoeting zijn.



Sinds ik het merk Magioni ken, is enkel excuus goed genoeg om een pizza feestje te organiseren. Door hun groentenbodems wordt een pizzamaaltijd al snel verantwoord en komt er dus geen enkel slecht gevoel aan te pas (hoe kan het ook anders wanneer er pizza op tafel komt?) wanneer je eens pizza eet.

Die eens moet ik misschien wel nuanceren, want ik heb standaard Magioni bodems in mijn vriesvak. Het is de ideale manier om toch een verantwoorde maaltijd klaar te maken als je geen zin hebt om te koken of niks in huis hebt. Een pizza maken kan iedereen en ik geloof ook dat er weinig ingrediënten zijn die niet op een pizza gelegd kunnen worden. Het wordt dus een fluitje van een cent wanneer je Magioni in huis hebt, plus het is nog eens genieten ook.


Ik kreeg 2 varianten opgestuurd: de bloemkool- en paprikavariant.

De paprikabodem is nieuw voor mij. Ik zag hem al vaak op sociaal media passeren maar in mijn bekende supermarkten is hij helaas niet te koop. Voor mij was dit dus een extra leuk cadeau!

En onder het motto ‘save the best for last’ ben ik dus alvast aan de slag gegaan met de vertrouwde bloemkoolvariant.




Moesten jullie graag nog meer inspiratie willen voor pizza recepten: check mijn blog! Via de zoekfunctie kom je terecht bij nog meer Magioni lekkers.


Wie zin heeft in pizza, lees verder voor het recept!


 

Ingrediënten (2 pers):

  • 2 bloemkool pizza bodems Magioni

  • Tomatenpuree en/of passata

  • Pizza kruiden , o.a. oregano en paprikapoeder

  • Truffelolie

  • Een bakje grote champignons (125g)

  • 1 1/2 bol mozzarella (light)

  • Truffel Philadelphia limited edition

  • Salami (light)

  • Rucola en parmezaan ter garnering


- -

ZO MAAK JE HET:


  1. Besmeer beide bodems met de tomatenpuree. Hou je van veel saus? Meng het dan eerst met wat extra passata.

  2. Verdeel de kruiden over de tomatensaus.

  3. Hak de champignons en meng ze met wat truffelolie en zwarte peper.

  4. Verdeel de mozzarella over de 2 pizza bodems. Doe dit aan de hand van plakjes of trek de bol mozzarella al halvelings uit elkaar.

  5. Leg de champignons op de kaas en verdeel vervolgens met het punt van een mes de limited Philadelphia over de champignons.

  6. Tot slot vouw je enkele salami puntjes en zet je de pizza voor 15-20 minuten in de oven op 200 graden.

  7. De champignons verliezen in de eerste minuten wat vocht. Dit komt normaal helemaal in orde zolang je maar geduldig bent!

  8. Verdeel tenslotte wat blaadjes rucola en parmezaan over de pizza’s.

  9. Happy pizza day!




 

Are you hungry yet?

Heb je zin gekregen dit receptje zelf uit te proberen?

Hart dan zeker deze blog, laat een reactie na en vertel me wat je er van vindt!

Love to hear from you !

Tisha x

177 views0 comments

Recent Posts

See All
Post: Blog2_Post
bottom of page