top of page
  • Writer's picturebreakfastspices

TROPICAL SMOOTHIEBOWL



Oeh, dit doet me meer dan ooit verlangen naar de zomer! Een instant zomergevoel en glimlach op mijn gezicht kwam tevoorschijn bij het eten van deze easy peasy heerlijk frisse smoothiebowl. Er staan al een aantal recepten op mijn blog voor het maken van smoothiebowls, maar deze maak je met slechts 4 ingrediënten en is een toppertje van formaat. Bij de meeste smoothiebowls vormen bevroren banaan de basis, maar bij deze komt er helemaal geen banaan aan te pas. Ik hoorde trouwens pas nog iemand die zei dat ie totaal geen banaan lust?! Dat vind ik echt bijzonder bizar. Banaan lijkt me nu hét fruit bij uitstek dat iedereen lust? Ik ben zelf een gevarieerde fruiteter en -liefhebber dus ik was wat verwonderd. Wel, aan hen heb ik dus ook gedacht!


Misschien zijn er wel onder jullie die nog nooit een verse passievrucht hebben gegeten? Dat zou ik nu doodzonde vinden! Dit kleine vruchtje is zo smaakvol en heeft mede geleid tot het succes van deze smoothiebowl. Proef zelf maar zou ik zeggen en wees niet terughoudend om verder te experimenteren. Ik geef jullie alvast een aanzet met mijn creatie.

Lees hieronder met welke ingrediënten ik aan de slag ben gegaan.


VOEDINGSWAARDEN PER PERSOON (incl. topping):

402 kcalorieën

49g koolhydraten

15.6g vetten

17.9g eiwitten


- -


Ingrediënten:

- 125g diepvries stukjes mango

- 2 stuks passievrucht

- 2 el Griekse yoghurt

- 1/2 scoop (15g) eiwitpoeder vanille

Topping:

- Geroosterde kokos chips

- 1 el pindakaas 100% natuurlijk

- 1/2 passievrucht

- blauwe bessen


- -


HOE MAAK JE HET:

  1. Doe alle ingrediënten in een stevige blender en blend tot een geheel. Om je blender wat te helpen kan je een scheutje plantaardige melk toevoegen.

  2. Schep de smoothie vervolgens in je favoriete kom of coconut bowl en maak het kleurrijk door het toevoegen van verschillende heerlijke toppings.



 

Are you hungry yet?

Heb je zin gekregen dit receptje zelf uit te proberen?

Hart dan zeker deze blog, laat een reactie na en vertel me wat je er van vindt!


Love to hear from you !


Tisha x

156 views0 comments

Recent Posts

See All
Post: Blog2_Post
bottom of page