top of page
  • Writer's picturebreakfastspices

TIJD VOOR TOSTI’S

Ben jij ook grootgebracht met zo nu en dan een croque of tosti om de honger te stillen na schooltijd? Geroosterd brood blijft nog altijd hoog in mijn lijstje van favoriet voedsel staan, maar de klassieke tosti krijgt van mij een nieuw, kleurrijker jasje!


Geroosterd brood is lekker, maar geroosterde groenten? Dat vind ik hemels. Rauwe groenten zijn puur ook al een ultieme snack voor mij, maar zowel in de warme als koudere maanden houd ik er van om groenten te grillen op de bakplaat. Lekker gemakkelijk en terwijl kan je je met andere dingen bezig houden. Het vraagt haast geen voorbereiding want bij veel groenten kan je de schil er prima aan laten! Laatst nam Ik na een lange tijd nog eens boerenkool mee. Helaas is dat niet echt het seizoen, maar ik had er zoveel zin in. Achteraf kwam ik tot de conclusie dat ik gegrilde boerenkool echt fantastisch goed vind en het daarom ook wat vaker wil eten. Boerenkool is extreem smaakvol en is tevens lekker in een stamppot of door een salade, maar gegrild? Dat moet je gewoon proeven!

Een tosti moet naast een krokante bite, natuurlijk ook lekker veel kaas bevatten. ik gebruikte ’nacho cheese’, een pakje dat ik oorspronkelijk meenam om in een nachoschotel te verwerken maar uiteindelijk verslonden werd in deze tosti. De kaas boost de smaak van de gegrilde groenten. Ik koos om geen vlees toe te voegen maar doe je dat liever wel, kies dan voor een vleesje met een rokerige toet, zoals spekblokjes of bacon. Dat doet de smaak van de boerenkool extra ten goede!

Resultaat: een smakelijke lunch of lichte avondmaaltijd met extra veel vezels!

VOEDINGSWAARDEN PER PERSOON (1/2):

584 kcalorieën

67,8g koolhydraten

16,2g vetten

27,7g eiwitten


--


Ingrediënten (2 pers):

- 6 sneetjes brood

- 1 rode ui

- 2 middelgrote zoete aardappelen

- 200g boerenkool

- 1/2 pakje nacho cheese sensation


--


HOE MAAK JE HET:

  1. Schil de ui. Snijdt de ui in halve ringen of in reepjes. De zoete aardappel kan perfect met de schil aan, wat jij wil! Snijdt de zoete aardappel in blokjes van 2 cm.

  2. Leg de groenten samen met de boerenkool verspreid op een bakplaat. Kruid bij met je favoriete kruiden (ik gebruikte paprika- en currypoeder, chilivlokken, zeezout en zwarte peper) en besprenkel met olijfolie. Zet de plaat voor ca. 20 à 25 minuten in de oven.

  3. Neem 3 sneetjes brood en beleg het met de gegrilde groenten. Verdeel de kaas over de boterhammen. De overige 3 sneetjes leg je vanzelfsprekend op de andere helft.

  4. Grill de tosti's voor 3 à 5 minuten in een tostimachine of grill.

  5. Zo snel is dit smakelijke en simpele gerecht klaar!

  6. Tip: ook lekker als borrelhapje. Snijdt dan de tosti's in kleinere porties.



 

Are you hungry yet?

Heb je zin gekregen dit receptje zelf uit te proberen?

Hart dan zeker deze blog, laat een reactie na en vertel me wat je er van vindt!

Love to hear from you !

Tisha x

47 views0 comments

Recent Posts

See All
Post: Blog2_Post
bottom of page