top of page
  • Writer's picturebreakfastspices

THAISE CURRY MET NAANBROOD

Ik ben niet zo thuis in de Thaise keuken maar God wat hou ik van deze pittige smaken. Daarom ging ik voorzichtig aan de slag.



Uit nieuwsgierigheid en ook wel met een tikkeltje zenuwen..

Een kruidenpasta leek mij veilig om te beginnen. Op die manier zou ik zelf al niet moeten experimenteren met de smaken en wist ik dat dit alvast goed ging zitten.

Verder heb ik het simpel gehouden qua ingrediënten. Ik vind wokgroenten trouwens echt een topuitvinding. Naast een wokschotel, kan je er even goed je pizza mee beleggen, een ovenschotel mee maken of je taco’s mee vullen.

Ik vind dit een geslaagd gerecht voor een groentje te zijn in deze keuken!

Dit is een gerechtje dat je prima zou kunnen maken wanneer je onverwachts en kortdag een etentje hebt gepland met vrienden.

Je hebt dit gerecht zeer snel gemaakt maar geniet nog uren na. De pittige smaak stillen? Met een goed flesje wijn erbij natuurlijk! Klinkt goed hè?


VOEDINGSWAARDEN PER PERSOON:

**ik heb dit keer de voedingswaarden niet berekend omdat het nogal moeilijk in te schatten is in welke mate je de kokosroom volledig ‘opzet’, alsook de naanbroodjes.

- -


Ingrediënten (2 personen):

- -


ZO MAAK JE HET:

  1. Verwarm de oven voor om de naanbroodjes af te bakken.

  2. Neem een ruime wokpan en verhit de pan met wat kokosolie. Bak hierin het gehakt samen met de kruidenpasta.

  3. Voeg nadien op een hoog vuur de wokgroenten toe en vergeet de taugé niet. Wok nog 2 minuten.

  4. Blus de groenten met de kokosroom en laat sudderen tot de groenten beetgaar zijn.

  5. Ondertussen zijn de naanbroodjes klaar, kunnen deze aangesneden worden en kan je beginnen smullen!




 

Are you hungry yet?

Heb je zin gekregen dit receptje zelf uit te proberen?

Hart dan zeker deze blog, laat een reactie na en vertel me wat je er van vindt!

Love to hear from you !

Tisha x

296 views0 comments

Recent Posts

See All
Post: Blog2_Post
bottom of page