top of page
  • Writer's picturebreakfastspices

STRAWBERRY CHEESECAKE OATMEAL

De dag starten met een kom havermoutpap is voor mij op zich al een feestje, maar met deze heerlijke twist wordt het één van de leukste ontbijtpartijtjes die ik ooit al heb gehad.



Zomer of winter, havermout staat reeds lange tijd aan de top van mijn favoriete ontbijtjes.

Ik geraak dit écht niet beu. Ik hoor vaak dat je ofwel 100% fan bent zoals ik, en anders haak je vroeg of laat af. Ik ben sowieso een die hard wat havermout betreft, give me those grains everyday!


Deze creatie is het bewijs dat een bakje havermout zeker niet saai hoeft te zijn. Je vindt opnieuw de balans in mijn ontbijt: gezonde granen in combinatie met witte chocolade: een iets minder gezonde keuze ... maar wel een blije keuze.

Omdat ik al jaren bezig ben met het creëren van recepten en mezelf te verdiepen in gezonde voeding, wil ik ook zeker niet de geestelijke component verliezen. Dit is een moeilijke want dat deed ik in het begin wél. Ik nam mezelf voor dat gezond eten me gelukkig ging maken en dacht veel te zwart-wit. Hierdoor kwam ik in een soort tunnelvisie terecht en dacht ik heel rechtlijnig: (alleen) gezond eten zal me gelukkig maken.

Het gezegde is dat je eerst moet vallen voor je weer kan opstaan en ik moe zeggen dat dat gezegde in mijn geval bevestigd is.

Ik zie gezondheid nu als een veel breder begrip en probeer zingeving en geluk niet enkel te laten afhangen van wat er op mijn bord ligt en welke invloed dat op mijn lichaam (of geest) heeft. Gezonde voeding draagt wel degelijk bij tot je gezondheid (+ het werkt op vele vlakken als beschermende factor!), maar laat ons eerlijk zijn: af en toe ongezonde dingen zoals een stukje chocolade, een handje chips of een ijsje, ... toch ook?


Vanuit die gedachten ging ik aan de slag in de keuken en kwam dit heerlijke bakje tevoorschijn. Trouwens ... genieten jullie ook zo van het aardbeienseizoen ? Als je fan bent, heb je vast en zeker nog een bakje in je frigo staan en kan je meteen aan de slag!



 

Ingrediënten (1 portie):

- 50g Quaker havervlokken

- 50g Griekse yoghurt

- 1el creamcheese light

- 1 tl stevia zoetstof

- Een scheutje havermelk

- 100g aardbeien: 50g voor in de oats, 50g voor de topping

- 1 el witte chocolade druppels

- 2 el Quaker Cruesli 4 Nuts


--


ZO MAAK JE HET:


  1. Breng de havervlokken, het zoetstof, de roomkaas, yoghurt en melk in een steelpannetje. Roer even met een lepel zodat er geen brokjes meer zijn.

  2. Voeg 1/2 van de gesneden aardbeien toe. Roer zachtjes tot ze zich verspreiden.

  3. Je kan er nu ook voor kiezen om de oats te laten afkoelen en ze te bewaren voor een overnight oats versie: plaats ze dan met plastic folie of in een dichte glazen bokaal in de ijskast. Haal ze de volgende ochtend uit de koelkast en kies dan je toppings.

  4. Kies je er voor om de cheesecake oats warm te serveren: schep de oats dan in een kom en verdeel er de verkruimelde Cruesli, witte chocolade druppels en verse aardbeien over.



 

Are you hungry yet?

Heb je zin gekregen dit receptje zelf uit te proberen?

Hart dan zeker deze blog, laat een reactie na en vertel me wat je er van vindt!

Love to hear from you !

Tisha x



241 views0 comments

Recent Posts

See All
Post: Blog2_Post
bottom of page