top of page
  • Writer's picturebreakfastspices

SNEL & MAKKELIJK: frisse salade met meloen, rauwe ham & zero barbecuesaus

Hi! , hier ben ik weer. Ondertussen kunnen jullie al wel raden dat ik opnieuw kom met een niet al te moeilijk recept. Ik hou van koken, maar voor mij moet het vooruit gaan zonder al te veel paspoes.

Het liefst niet te veel afwas, maar wel zo vers en gezond mogelijk. En ja hoor, deze salade heeft het allemaal!


Enkele weken geleden deed ik voor het eerst een bestelling bij Prozis: een website voor sportvoeding met een (zeer) uitgebreid gamma. Het was moeilijk keuze maken, maar koos uiteindelijk een tiental producten zodat ik kennis kon maken met het merk en hun diverse producten.

1 van die producten was de zero barbecuesaus van het huismerk. Als er 1 saus is dat ik bij alles vind smaken, dan is het barbecuesaus. Het is een klassieker dat bijna in elke koelkast te vinden is geloof ik. Jammer genoeg zijn zulke sauzen vaak hoog in calorieën én vooral kunnen we hier maar moeilijk mee doseren.

De saus van Prozis is een gezonder alternatief zonder extra toevoeging van het aantal calorieën aan je gerecht. Wel nog belangrijker is de smaak; en die zit echt meer dan goed! Een zoete toets is zeker te merken, met een ietswat pittige nasmaak. Persoonlijk mag ik dit wel, maar ik raad aan niet te overdrijven als je hier gevoelig aan bent. Wat dan een tip kan zijn, is de saus te mengen met een reguliere barbecuesaus. Zo doseer je en pittigheid en calorie inname.


Hoewel het weer bijna tijd is voor een seizoensverandering, vind ik een salade altijd lekker. Het kan als lunch maar ook als dinner, afhankelijk van de portie en de voedzaamheid.

Bij salades hou ik er van dat je een XXL bord kan eten zonder daarbij over je calorie intake te gaan. Je hebt dus meer eten zonder meer calorieën te nuttigen. Ga jij voor 10 frietjes of ga jij voor een salade? Dan kies ik toch dat laatste! Ik ben een grote eter en een salade beantwoord daarbij prima aan deze behoefte.


Deze salade is erg voedzaam en de smaken zijn bijzonder aanvullend. De perfecte salade om nog een laatste keer van 1 van mijn favo zomerfruit te genieten!



Voedingswaarden per persoon:

357 kcalorieën

14,8g koolhydraten

21,6g vetten

18,3g eiwitten



AAN DE SLAG


- -


Ingredienten:

- 1/2 cantaloupe

- 1 avocado

- 2 el pittenmix (pijnboompit, maanzaad, zonnebloempit)

- 1 zakje ijsbergsla

- 2 el prozis barbecuesaus

- 100g prosciuttoham


- -


ZO MAAK JE HET:


  1. Bak de ham in een pan zonder bereidingsvet te gebruiken. Laat nadien uitlekken op keukenpapier.

  2. Ondertussen snijd je de avocado en meloen.

  3. Verdeel de sla en vervolgens de rest van de ingrediënten over 2 ruime slakommen.

  4. Werk af met de pittenmix en barbecuesaus.




 

Are you hungry yet?

Heb je zin gekregen dit receptje zelf uit te proberen?

Hart dan zeker deze blog, laat een reactie na en vertel me wat je er van vindt!

Love to hear from you !

59 views0 comments

Recent Posts

See All
Post: Blog2_Post
bottom of page