top of page
  • Writer's picturebreakfastspices

RICOTTA SPAGHETTI MET KIP EN GEGRILDE COURGETTE

Easy like pastaaaaa.

Niets gaat boven een simpele pasta toch? Iedereen lust het en het is zo klaar. Pasta vormt de basis in heel wat gerechten, maar het leven zou zo saai zijn als ik elke dag spaghetti bolognaise zou moeten eten. Natuurlijk is dit voor iedereen anders, maar een beetje variatie mag wel toch?!  En tijdens deze donkere dagen tover ik graag wat kleur op mijn bord. Het herfstseizoen is dé tijd voor warme ovenschotels, maar kun je geloven dat ik best wel moeite heb met de overschakeling van zomer naar herfst? De zomer is zo gemakkelijk als het op koken aankomt: veel rauwe groenten, koud eten, barbecueën, lange dagen waardoor het lijkt alsof je meer tijd hebt in één dag... Het is dus voor mij weer even overschakelen maar eens ik daar ben, komt het allemaal wel weer goed!


Vandaag houd ik het simpel met deze romige spaghetti en vraag ik niet veel van je tijd. Ik kan best geloven dat je gewoon na een lange dag, wandelend door de regen naar huis, nu niet veel zin meer hebt om nog uren in de keuken te staan. You feel me? Dan is dit echt een gerechtje voor jou!  Ik laat jullie hier weten hoe je dit lekker bordje comfort food zelf maakt!


VOEDINGSWAARDEN PER PORTIE (1/2):

646 kcalorieën

66g koolhydraten

18.1g vetten

54.6g eiwitten


--


Ingrediënten (2 personen):

- 140g volkoren spaghetti

- 1 courgette

- 2 handjes rucola

- 30g pijnboompitten

- 300g kipfilet blokjes

- 100g ricotta

- 50g truffeltapenade

- zwarte peper & zout


--


ZO MAAK JE HET:

  1. Kook de spaghetti volgens de aanwijzingen op de verpakking.

  2. Was de courgette en verwijder de 2 uiteinden. Snijdt daarna in plakken van 1 à 2 cm dikte.

  3. Kruid de kipfilet alvorens je hem in de pan met een scheutje olijfolie bakt. Mijn favoriete kruiden bij kip zijn: peper & zout, currypoeder, kippenkruiden, snuifje cajun kruiden.

  4. Neem een grillpan en bak de courgette plakken langs beide kanten een 2-tal minuten op hoog vuur. Ook hier gebruik ik een beetje olijfolie.

  5. Ondertussen kan je de spaghetti afgieten en meng je deze met de ricotta en truffeltapenade goed onder elkaar.

  6. Tot slot rooster je de pijnboompitten nog kort in een pan zonder bereidingvet.

  7. Voeg de resterende ingrediënten toe aan de spaghetti en zet alles goed onder elkaar. Zo: aanvallen nu!



 

Are you hungry yet?

Heb je zin gekregen dit receptje zelf uit te proberen?

Hart dan zeker deze blog, laat een reactie na en vertel me wat je er van vindt!

Love to hear from you !

Tisha x



214 views0 comments

Recent Posts

See All
Post: Blog2_Post
bottom of page