top of page
  • Writer's picturebreakfastspices

REVIEW OPPO ICE CREAM & RECEPT NICECREAM

Updated: Feb 5, 2019

Al heel de dag dwalen je gedachten af naar al het lekkers en zoets dat net niet binnen je dieet of goede voornemens past om gezonder te eten. We hebben ze allemaal: cravings. Je hebt trek in al datgene je gezworen hebt niet aan te bezwijken. Gezond bezig zijn is hip, en laat dat net zijn waar producenten de laatste jaren op inspelen. 



Meer en meer vinden we in onze supermarkten producten terug die het voor ons mogelijk maken verantwoord te ‘zondigen’. Zo ontdekte ik het Britse ijsmerk Oppo en laat ijs nu net iets zijn wat ik onweerstaanbaar lekker vind.

Ik haalde alle smaken in huis en vond toch dat ik alles moest geprobeerd hebben, al was het maar om jullie de juiste keuze te doen maken in welke smaak jullie in huis halen. ☺ 


Oppo bevat maar liefst 50-70% minder calorieën dan de reguliere A-merken in de supermarkten. Omdat het gemaakt wordt met stevia, bevat het ook veel minder suiker. Er worden in België momenteel drie smaken verkocht: madagascar vanille, zeezout caramel en chocolade & hazelnoot. Via Instagram zag ik hun nieuwste met framboos, munt & chocolade, en chocolate chip cookie dough ook al verschijnen. Please come to Belgium!







Mijn all time favourite blijft die met karamel, en van daar koos ik om deze variant te verwerken in een hemels ontbijtje. Ik maakte een simpele smoothiebowl met 3 ingrediënten als basis: banaan, kwark en natuurlijk het oppo ijs.









Het leuke aan een smoothiebowl is dat je oneindig kan variëren met zowel groenten als fruit. Je kan superfoods toevoegen, yoghurt of melk, noten en zaden, ... ga zo maar door. Vergeet ook vast en zeker de topping niet, want ook daar kan je je creativiteit de vrije loop laten gaan. Jouw keuze zorgt voor de beste smaakcombi’s. Door de toevoeging van bevroren vruchten, creëer je al een ijsachtige sorbet structuur. De toevoeging van ijs is dus niet noodzakelijk, maar het maakt het naar mijn gevoel wel vééél lekkerder.


Dus ... twee keuzes: kies jij om het ijs onmiddellijk te proeven en ga je voor de pure smaak of kan jij je bedwingen en probeer jij eerst dit receptje uit? Je kan natuurlijk bij het bereiden van het receptje ook al een keertje proeven natuurlijk! 







Voedingsaarden per portie (1 pers): 

512 kcalorieën  

18,4g vet 

63,2g koolhydraten 

19,9g eiwit 







RECEPT BANANA VANILLA SALTED CARAMEL NICECREAM: 

- 1 bevroren banaan 

- 100ml oppo ice cream salted caramel

- 100g vanille kwark 


TOPPING: 

- 1 stroopwafel minder suiker (AH huismerk) 

- kokosrasp 

- 1 el pindakaas zeezout karamel (Mister Kitchen’s)


- - -


ZO MAAK JE HET:

  1. blend alles in een keukenprocessor of stevige blender en serveer direct.




 

Are you hungry yet?

Heb je zin gekregen dit receptje zelf uit te proberen?

Hart dan zeker deze blog, laat een reactie na en vertel me wat je er van vindt!

Love to hear from you !

267 views0 comments

Recent Posts

See All
Post: Blog2_Post
bottom of page