top of page
  • Writer's picturebreakfastspices

QUINOASALADE MET HALLOUMI EN KIP

Ik blijf jullie beladen met salades die lekker en in een handomdraai klaar zijn!


Ik wil jullie in dit blogbericht de tip geven om regelmatig af te wisselen met graansoorten wanneer je een salade bereid.

Salades zijn super eenvoudig om te maken en om te voorkomen dat je steeds dezelfde combinaties maakt, heb ik een tip voor jullie: wissel regelmatig af met groenten maar zeker ook met de graansoorten die je gebruikt!


In de Albert Heijn vind je bijvoorbeeld verschillende droge graansoorten die al gemixt zijn. Welke ik vaak gebruik?

De quinoa plus variant. Het is een biologische mix van quinoa, kikkererwten, rijst en sesamzaadjes. Een mix dat je salade onmiddellijk boost waardoor er niet veel extra’s nodig is om het tot een power maaltijd om te toveren.


Ik ben geen ambassadeur van Albert Heijn, gewoon een enorme fan! En van daaruit heb ik nog een extra pareltje van de winkelketen aan deze maaltijd toegevoegd: de zoete aardappelspread uit de versafdeling.

Ik ben er nog steeds niet achter hoe ze deze spread maken, maar ik zou hem met de lepel kunnen opeten, zo lekker is ie! Hij dient normaal als dip bij de borrelplank of als smeersel op je boterham, maar ik mengde hem onder de granen en de andere ingrediënten van deze salade. En ... dat bleek achteraf een topidee!

Als je van nieuwe smaken houdt, moet je deze blend van smaken echt een keertje proberen. Het geeft je meteen inspiratie om nieuwe combo’s uit te proberen en een nieuwe wind door je keuken te blazen!



Ik neem jullie mee in het bereiden van dit heel makkelijk recept!


——

VOEDINGSWAARDEN PER PERSOON:

665 kcalorieën

45.9g koolhydraten

35.8g vetten

38.9g eiwitten


——


Ingrediënten (2 personen):

- 2 nectarines

- ½ zakje rauwkostmix pittig

- 30g pecan noten

- 150g salade kip (Chicken Breast Slices bij Lidl) - Zwarte peper

- Currypoeder

- Kurkuma


——


ZO MAAK JE HET:

  1. Bereid de quinoa mix volgens de aanwijzigingen op de verpakking.

  2. Snijdt de halloumi in plakjes en bak in de pan op middelhoog vuur zonder bereidingsvet aan beide kanten goud bruin.

  3. Leg de halloumi plakjes op keukenrol en dep het overtollig vet weg.

  4. In dezelfde pan bak je met een scheutje olijfolie de kip nog voor een 2-3 tal minuten. De kip is al voorgebakken dus deze tijd zou voldoende moeten zijn om hem gewoon nog eventjes op te warmen.

  5. Roer de zoete aardappelspread onder de quinoa mix en kruid bij met peper, curry- en kurkumapoeder.

  6. Hak de pecannoten fijn. Ontpit de nectarines en snijdt in blokjes.

  7. Meng de quinoamix met de pittige rauwkost mix. Ook de nectarines en gebakken kip mogen nu toegevoegd worden.

  8. Tot slot verdeel je de gehakte noten over de salade en je bent klaar om aan te vallen!



 

Are you hungry yet?

Heb je zin gekregen dit receptje zelf uit te proberen?

Hart dan zeker deze blog, laat een reactie na en vertel me wat je er van vindt!

Love to hear from you !

x Tisha


122 views0 comments

Recent Posts

See All
Post: Blog2_Post
bottom of page