top of page
  • Writer's picturebreakfastspices

PUMPKIN CHOCOLATE MARBLE CAKE

Ik verras jullie graag onverwacht vandaag met het recept van deze heerlijke cake!

Ik ben totaal niet in kerstsfeer en omdat dit jaar Kerstmis helemaal anders wordt, vond ik het wel toepasselijk om een atypisch kerstnagerecht te delen, haha.



Je hebt het misschien nog niet geprobeerd, maar voor alles is een eerste keer: pompoen verwerken in een nagerecht of baksel. Hierdoor wordt je tussendoortje of dessert nog voedzamer en geef je het een gezonde twist. De smaak van pompoen kan dus makkelijk gecamoufleerd worden. Ik probeerde het uit en dat bracht mij tot een goed resultaat!


Deze cake is echt verrassend lekker. Ik liet hem proeven aan mijn collega's en ook zij geloofden op het eerste zicht niet dat hier pompoen in verwerkt was. Je ziet dus: voor een goede afsluiter moet je hier zijn!


Serveer je het graag met kerst? Dat kan prima hoor! Je vindt in veel supermarkten of online winkels eetbare kerstdecoratie voor op de taart, cake of kerststronk.


Ik geloof dat jullie wel betere dingen te doen hebben op een dag zoals vandaag/vanavond, dus ik deel het receptje snel met jullie en hoop hoe dan ook dat jullie zullen genieten van lekker eten vanavond!




 


Ingrediënten:


400g pompoen stukjes

-

1 helft van de cake

120g havervlokken

1 scoop eiwitpoeder vanille (25g)

1 tl Pumpkin spice kruiden

Enkele druppels vanille extract

1 ei

50g magere kwark

-

1 helft van de cake

1 scoop eiwitpoeder chocolade (25g)

1 el cacao poeder

Enkele druppels vanille extract

Zeezout

1 ei

50g kwark

Scheutje havermelk

-

Topping

50g chocolade 85%

30g mini speculaasjes


--


ZO MAAK JE HET:


  1. Kook de pompoenstukjes beetgaar. Laat ze afkoelen en pureer ze nadien tot een gladde massa zonder stukjes of stop ze in de keukenmachine en bekom hetzelfde resultaat.

  2. Verwarm de oven op 180 °C.

  3. Verdeel de puree in 2 gelijke helften in een mengkom.

  4. Voeg bovenstaande ingrediënten aan iedere kom toe.

  5. Ik heb hier ook weer hulp van de keukenmachine ingeroepen, maar je kan het ook gemakkelijk handmatig doen: meng dan eerst de natte ingrediënten bij de puree en voeg daarna de havervlokken toe.

  6. Neem een langwerpige cakevorm en leg er bakpapier in.

  7. Schep het eerste deel van de cake in de bakvorm. Schep er nadien het chocolade deel over.

  8. Zet voor 30 minuten in de oven.

  9. Smelt ondertussen de chocolade au bain marie.

  10. Als de cake uit de oven komt laat je hem 10 minuutjes afkoelen alvorens je hem uit het bakblik haalt.

  11. Verdeel de gesmolten chocolade er al lepelend over en verdeel nadien de mini speculaasjes (of ander zoets) over.

  12. Zet in de koelkast zodat de chocolade hard kan worden. (je ziet op de foto dat ik daar niet mee kon wachten, haha..)



 

Are you hungry yet?

Heb je zin gekregen dit receptje zelf uit te proberen?

Hart dan zeker deze blog, laat een reactie na en vertel me wat je er van vindt!


Love to hear from you !


Tisha x

73 views0 comments

Recent Posts

See All
Post: Blog2_Post
bottom of page