top of page
  • Writer's picturebreakfastspices

PROTEIN CHOCOLATE COFFEE SMOOTHIE BOWL

Weer eens wat anders als ontbijt is deze verfrissende smoothiebowl. Met slechts enkele ingrediënten tover je dit ontbijtje op tafel, en ja hoor, ook in de winter smaakt dat!



Ik ben gek van de combinatie van al deze ingrediënten: ik vind het echt een geslaagde combinatie! Je wordt trouwens ook super blij van deze bowl; het kleurt niet alleen je bord maar ook je smaakpapillen slaan er van op hol. Zeker voor de chocoladeliefhebbers onder ons is dit een echte aanrader.


Het leuke aan smoothiebowls is dat het nooit lang hoeft te duren alvorens je het kan serveren. Wees vindingrijk en probeer eens verschillende combinaties. Neem een risico en voeg eens wat tahin, avocado of rauwe spinazie toe. Zo verstopte ik ook een groente in deze bowl; het verhoogt het volume en je vezelinname!



De bowls van Fenitas zijn gemaakt van 100% natuurlijk materiaal en handgemaakt. De kokosnootkommetjes zijn super leuk om uit te eten en bovendien zijn ze eco-vriendelijk. Ze worden gemaakt van kokosnoten en krijgen dus een nieuw leven in plaats van dat ze worden weggegooid of verbrand. De smoothiebowl gaat er gewoon nog leuker uitzien door deze kommetjes en je foto's worden instant instagramproof. Ik won één van hun kommetjes door een give away waaraan ik meedeed op Instagram; een heel leuk cadeautje, niet alleen voor jezelf maar bijvoorbeeld ook als verjaardagscadeau. Neem snel een kijkje op hun webshop; ze hebben nog heel wat anders leuks waaronder zakjes met 100% natuurlijke kleurstoffen die je smoothiebowl nog meer pimpen!



Ik combineerde deze bowl met een iets minder gezonde keuze; bij de Kruidvat trof ik een zakje Kit Kat mini's met de smaak peanut butter aan. Wie kan dit nu weerstaan? Ik moest dit gewoon uitproberen; een onweerstaanbare drang die me aantrok naar dit zakje. Qua voedingswaarde dus niet ideaal, maar balance is key . Deze quote probeer ik zoveel mogelijk te opteren in situaties zoals deze.


VOEDINGSWAARDEN PER PERSOON (1 portie):

506 kcalorieën

62.4g koolhydraten

17.2g vetten

25.1g eiwitten


- -


Ingrediënten:

- 1 bevroren banaan

- 75g gestoomde bloemkool, daarna bevroren

T O P P I N G :

- 1 el raw granola pinda/chocolade (recept volgt nog!)

- 2 x kitkat mini peanut butter


- -


HOE MAAK JE HET:

  1. Blend de bovenste ingrediënten in een stevige blender of keukenmachine.

  2. Schep het in je favoriete kommetje en top naar keuze met eender welk lekkers je waardeert!




 

Are you hungry yet?

Heb je zin gekregen dit receptje zelf uit te proberen?

Hart dan zeker deze blog, laat een reactie na en vertel me wat je er van vindt!

Love to hear from you !

119 views0 comments

Recent Posts

See All
Post: Blog2_Post
bottom of page