top of page
  • Writer's picturebreakfastspices

PIZZA MAGIONI GORGONZOLA

Updated: Apr 12, 2020



Ik verwacht dat niet iedereen fan is van gorgonzola en dat begrijp ik eerlijk gezegd ook volkomen. Het heeft bij mij ook lang geduurd voor ik deze kaassoort een kans wou geven; ik ben meer dan blij dat ik dit heb gedaan!


Gorgonzola is een Italiaanse schimmelkaas gemaakt van volle melk. De smaak is scherp, maar heeft daarnaast ook een verrassend boterachtige structuur en nasmaak. Het is een heel zachte en smeuïge kaas, wat het niet makkelijk maakt om hem 'netjes' te serveren. Komt goed uit dat er vandaag pizza op het menu staat toch?


De pizzabodems van Magioni heb ik standaard in mijn vriezer zitten. Ik ben er zeker van dat iedereen het met me eens is: je hebt altijd wel wat ingrediënten in huis om er een pizzafeestje van te maken. Dat is precies ook wat in mij opkwam toen ik dit recept bedacht: ik heb zin in pizza, maar liefst niet te moeilijk, zo min mogelijk afwas en snel op tafel.

Bingo! Deze pizza had het allemaal.


Ik waag de laatste tijd wel vaker gokjes in de keuken. Het lijkt of het geluk aan mijn kant staat: deze pizza is één van de beste die ik al klaargemaakt heb! De gorgonzola past perfect bij de gebruikte groenten en zorgt voor echte cheesyness, een must voor een geslaagde pizza. Ik kocht de groenten gewoon uit een pak en in plaats van ze te gaan roerbakken zoals bedoeld is en staat op de verpakking, heb ik ze gewoon rauw op de Magioni bodem 'gesmeten'. Ik bedoel: een pizza die getopt is in 3 minuten en je dus minder dan een kwartier moet wachten om uiteindelijk aan te vallen? Hoor jij hem al? Voel jij hem al? Dit klinkt voor mij als een echt feestje!



VOEDINGSWAARDEN PER PERSOON (1 pizza/2 mini's):

718 kcalorieën

84.5g koolhydraten

24g vetten

37.5g eiwitten


- -


Ingrediënten (2 pers):

- 2x Magioni pizzabodem bloemkool OF 4 x Mini's

- 100g milde Gorgonzola

- 60g geraspte kaas (light)

- 3/4 zak (400g) roerbakgroente Italiaans champignons (Albert Heijn)

- scheutje olijfolie


- -


ZO MAAK JE HET:


  1. Zet de pizza's voor een 5-tal minuten in de oven terwijl je hem opwarmt.

  2. Snijdt ondertussen de kaas en pak alle ingrediënten bij de hand.

  3. Neem de bodem uit de oven en beleg hem volgens deze volgorde: 1) een laagje gewone kaas, 2) de roerbakgroenten, 3) wat olijfolie, 4) de gorgonzola, en 5) werk af met nog een laagje gewone kaas.

  4. Zet in de oven voor 10-12 minuten op 220°C.

  5. KLAAR!



 

Are you hungry yet?

Heb je zin gekregen dit receptje zelf uit te proberen?

Hart dan zeker deze blog, laat een reactie na en vertel me wat je er van vindt!


Love to hear from you,

Tisha x

123 views0 comments

Recent Posts

See All
Post: Blog2_Post
bottom of page