top of page
  • Writer's picturebreakfastspices

PEANUT BUTTER & JAM MILKSHAKE

Eens wat anders voor de verandering: een verfrissende smoothie om je dag goed en heerlijk te beginnen. Ik drink niet vaak smoothies, maar laat deze nu net een schot in de roos zijn: twee van mijn favoriete ingrediënten zijn er in vermengd en dat kan niet anders dan geslaagd zijn. Het recept is heel simpel en dat maakt het eens zo leuk! Heb ik hier nog meer over te vertellen? Ik denk het niet; deze smoothie geeft je een instant good mood.


Waarom ik dit een milkshake noem? Omdat deze er 100% naar smaakt! Er is geen roomijs gebruikt, maar door de bevroren banaan en de havermelk krijg je wel de smaak van een creamy milkshake. Deze is uiteraard healthy, een reden te meer om hem een keertje te maken vind ik! Zo kom je er ineens achter dat een toetje ook op een verantwoorde manier kan, en er geen enkele reden is om jezelf niet een keertje extra te verwennen!

De milkshake is super makkelijk om te maken: ik denk dat ik ondertussen bij de zoveelste reden ben aangekomen om deze shake echt eens voor jezelf te maken! Letterlijk in 2 minuten slurp jij van deze healthy milkshake.

Als laatste wil ik nog even aanhalen dat je ook perfect met andere vruchten en andere soorten plantaardige melk kan experimenteren. Laat dit een basis zijn voor je wekelijks oppeppertje, zeker in tijden van examensstress of deadlines. Ik geef jullie alvast een zetje met deze heerlijke combinatie!

VOEDINGSWAARDEN PER PERSOON:

222 kcalorieën

27g koolhydraten

9,6g vetten

5,3g eiwitten

--


Ingrediënten:

VOOR 2 GLAZEN:

  • 1 banaan (bij voorkeur bevroren)

  • 250ml havermelk

  • 100g aardbeien (bij voorkeur bevroren)

  • 2 el pindakaas 100%

  • Ijsblokjes


--


ZO MAAK JE HET:

  1. In een stevige blender mix je de banaan samen met de havermelk, ijsblokjes en pindakaas.

  2. Laat de aardbeien even op kamertemperatuur komen en verdeel ze daarna over de bodem van 2 long-drink glazen. Hussel ze wat door elkaar met een vork. Voor een extra frisse toets kan je nog wat limoensap toevoegen!

  3. Giet de milkshake over het aardbeienmengsel en serveer onmiddellijk.



 

Are you hungry yet?

Heb je zin gekregen dit receptje zelf uit te proberen?

Hart dan zeker deze blog, laat een reactie na en vertel me wat je er van vindt!

Love to hear from you !

Tisha x


110 views0 comments

Recent Posts

See All
Post: Blog2_Post
bottom of page