top of page
  • Writer's picturebreakfastspices

MIJN FAVORIETE HOME MADE ICE TEA RECEPT!

Hallo hittegolf, jij bent wélgekomen! We gaan niet klagen hé, alsjeblieft. De maand augustus verwelkomt ons met een super zonnige (en hopeljike lange!) periode van zon zodat we die Coronaproblemen en alle gevolgen vandien, even kunnen 'vergeten'. Anyway, de komende dagen wordt het hot en is het belangrijk om jezelf tijdig te hydrateren met wat lekkers. Water is altijd het beste, maar voor de extra vitamientjes heb ik ook een oplossing. En wat voor één: tijdens de zomer maak ik deze kuip bijna dagelijks, zo verfrissend en lekker vind ik het!



Ik probeer wat af te stappen van mijn dagelijkse consumpties frisdrank. Natuurlijk drink ik altijd alles zero, maar dan nog heb ik mijn bedenkingen of dit wel zo gezond is. Ik heb trouwens ook de indruk dat ik van sommige drankjes alleen maar méér dorst krijg. Ik kom zeker aan de aanbevolen hoeveelheid water/vocht per dag want ik hou van (kraantjes)water: standaard 2 glazen plat water net nadat ik uit bed ben. Om nu heel de dag door water te drinken vind ik net iets te saai. Ik probeer daarom altijd iets vervangends in de koelkast te hebben. Laat deze ice tea nu toevallig mijn favoriete dorstlesser zijn: klaar in no time, geen suikers en bomvol smaak!


Ik maak deze ice tea al jaren en in tegenstelling tot mijn andere recepten, volg ik steeds mijn eigen klassieke recept. Hij is gewoon perfecto op deze manier. Ik wil niet stoefen, maar deze is een tientje waard. Wanneer ik ga terrassen of ik probeer een nieuwe lunch hotspot uit, is de homemade limonade bijna standaard het drankje dat ik bestel. Wanneer iets homemade is, heeft het bij mij altijd een streepje voor. En in dit geval ben ik best wel kritisch: voor mij moet een homemade ice tea niet alleen ijskoud zijn, maar de smaken en zoete toetsen moeten perfect op de voorgrond staan. Mijn all time favourite is mijn eigen homemade ice tea met perziksmaak: I like it peachy! Krijgen jullie al dorst? Ik hoop écht dat jullie deze gaan maken. Ik beloof je dat deze hittegolf ineens al vééél minder hot en sweaty wordt. Met dit drankje ben je in no time afgekoeld en krijg je opnieuw energie (om pootje te baden ofzo, je weet wel ;)).


Hieronder vind je het eenvoudige recept van dit te heerlijk verfrissende drankje!



 

Ingrediënten:

--


ZO MAAK JE HET:

  1. kook het water in de waterkoker of op het vuur.

  2. hang nadien het theezakje voor een 10-tal minuutjes in het water.

  3. Voeg het sap van de vruchten, de zoetjes en de zoetstof toe.

  4. Zet in de koelkast. Dit kan minstens 1/2 dag duren. Het gaat sneller als je het in de vriezer legt!

  5. Voeg tot slot nog het perziksiroop toe en eventueel extra ingrediënten naargelang smaak en voorkeur van zoetigheid.

  6. Vlak voor het serveren werk je de glaasjes af met ijsblokjes, schijfjes citroen en limoen en verse blaadjes munt.

  7. Santé!




 

Are you hungry yet?

Heb je zin gekregen dit receptje zelf uit te proberen?

Hart dan zeker deze blog, laat een reactie na en vertel me wat je er van vindt!

Love to hear from you !

Tisha x



546 views0 comments

Recent Posts

See All
Post: Blog2_Post
bottom of page