top of page
  • Writer's picturebreakfastspices

MIJN ERVARINGEN MET MEALHERO

Updated: Dec 19, 2020

Na 3 weken Mealhero uitgeprobeerd te hebben, vond ik het tijd voor een uitgebreide review. Jullie konden mijn mening en ervaringen al volgen via Instagram, maar vandaag neem ik graag wat meer tijd om jullie het concept uit te leggen én mijn eerlijke mening met jullie te delen.



Deze samenwerking was totaal uit mijn comfortzone. Ik hou van koken, ik heb niet voor niets een foodblog platform. Ik ben echt iemand die uitkijkt naar eten, het is voor mij altijd een geluksmoment. Ik word blij van lekkere foodcreaties en kan er ook nog dagen van nagenieten als ik een geslaagd gerecht op tafel heb getoverd, om maar te zwijgen als er dan ook nog eens leuke foto's uit verder komen. Voor mij is eten dus veel meer dan een basisbehoefte, en het feit dat ik maar een beperkte controle had over wat er precies op mijn bord ging verschijnen, vond ik best spannend.

De informatie dat je vindt op de website van Mealhero, alsook de bereikbaarheid voor als je vragen of dergelijke hebt, vind ik een groot pluspunt. Ik kon me goed voorbereiden en door de info kon ik me een goed beeld vormen van wat ik zoal kon verwachten en hoe alles precies in zijn werk ging.

Ook het feit dat ik best veel andere samenwerkingen had, mijn fulltime job en daarnaast nog eens het bakken van granola, overtuigde me om mezelf op foodievlak even wat af te remmen en me te laten onderdompelen in Mealhero.


Concept Mealhero


De slogan van Mealhero luidt 'makkelijk lekker eten'. Je krijgt daarvoor geen doorsnee foodbox zoals we die kennen en doorheen de jaren steeds populairder worden: je hebt volledig zelf de touwtjes in handen. Een plan op maat waarbij je kiest wat er op je bord komt, voor hoeveel personen, hoe vaak per week en wanneer de Mealhero box geleverd mag worden. Daarnaast is er een totale flexibiliteit en start, pauzeert of stop je wanneer je dat zelf wil. Zelf hoef je niet te koken want dat doet de slimmer stomer in jou plaats. Deze kan je uitlenen zolang jouw lidmaatschap loopt.

De stomer praat met de gratis App die je installeert op je smartphone. Vanuit deze app stel jij je plan samen, plan je het bezorgmoment in en ga je uiteindelijk aan de slag met koken. De app houdt bij wat je in huis hebt en geeft bijkomende info over de ingrediënten, voedingswaarden en eventuele allergenen.

Elk ingrediënt is voorzien van een etiket dat je scant en je laat zien welk ingrediënt waar in 1 van de 3 mandjes moet. Al wat jij hoeft te doen? Op de startknop duwen!




Voor- en nadelen


VOORDELEN


Ik heb ervoor gekozen om losse ingrediënten te kiezen en zo dagelijks een menu samen te stellen. Je kan er ook voor kiezen om samengestelde gerechten te bestellen, maar het leek me leuker om zelf wat samen te stellen. Het feit dat je de keuze hebt, vind ik op zich al een groot pluspunt.

Daarnaast is er een uitgebreid aanbod. De gerechten en ingrediënten variëren wekelijks. Op die manier kan je eindeloos afwisselen en wordt het avondeten dus elke keer een verrassing! Ook voor de non-vlees liefhebbers is er keuze genoeg. Gezien ik zelf geen carnivoor ben, vond ik het een heerlijkheid om kennis te maken met de vegetarische en vegan opties. Hiervoor alleen al zou ik opnieuw Mealhero bestellen!

Bij elk ingrediënt of gerecht staan de macro's uitgebreid opgelijst in de app. Dit is geen must, maar het toont wel aan hoe gezond deze foodbox kan zijn. De ingrediënten zijn al gestoomd dus dat op zich maakt het al gezond, en daarnaast heb je ook heel veel gezondere keuzes. Hierdoor zie ik de foodbox erg geschikt voor iedereen die bewust bezig is met een gezonde levensstijl of hulp kan gebruiken bij de weg naar een gebalanceerd voedingspatroon. Ook voor mensen die geen inspiratie hebben om te koken, of alleenstaanden die het niet de moeite vinden om te koken voor zichzelf, is dit een zeer goede oplossing.

Niet onbelangrijk: de ingrediënten zijn naar ons gevoel altijd goed gekruid en vergen geen extra garnering of kruiden. Afhankelijk van het samengestelde gerecht, vond mijn vriend het soms wel nodig om extra saus toe te voegen. Ik ben zelf iemand die dit niet gemakkelijk mist, dus voor mij was het prima zo.

De stomer is erg handig in gebruik en vraagt weinig kennis. In slechts 3 eenvoudige stappen bereid jij je maaltijd voor. Ondertussen kan je doen wat je wil. De stomer vraagt geen toezicht en geeft een duidelijk signaal als het eten klaar is en geserveerd kan worden. Ook nadien vraagt het niet veel van je tijd om alles op te ruimen. De stomer wast heel gemakkelijk af en dit bespaart je hoe dan ook een hoop afwas en opkuis. Ook dit vonden wij enorm aangenaam aan Mealhero. Tijdsbesparend: check!




NADELEN


Voorzie voldoende plaats in je diepvriezer als je van plan bent te starten met Mealhero. Dit hadden wij wel een beetje onderschat geven we toe. We hebben maar een klein vriesvak dus hebben sowieso geen overschot aan plaats. Voorzie dus voldoende ruimte zodat je voorbereid bent en de ingrediënten zeker in je diepvriezer krijgt!

De porties zijn eerder net voldoende en voor een grote eter misschien wat aan de kleine kant. Natuurlijk kan je er ook voor opteren om een portie extra groenten te bestellen en zodoende toch een verzadigd gevoel te verkrijgen. Er zijn dus oplossingen!

Voor grotere gezinnen dient wel de afweging gemaakt te worden om 2 stomers te huren. Er kunnen slechts 2 porties tegelijkertijd stomen, en dus bij gezinnen van +2 personen loop je de kans om niet samen aan tafel te zitten. Dit zou zonde zijn! Gelukkig is de huurkost van een stomer zo laag (ongelooflijk!) dat deze overweging ook niet de moeilijkste is om te maken.



BESLUIT


Ik ben vol lof over Mealhero en raad het iedereen aan. Het schept rust tijdens drukke weken en het schept ruimte voor nieuwe ideeën om later zelf weer aan de slag te gaan! Voor wie graag kookt, kan dit tijdelijk doen zonder enige voorwaarden, instap- of stopkosten. Voor wie minder graag kookt zal helemaal verkocht zijn denk ik. Het aanbod is zo gevarieerd en de stomer is zo gebruiksvriendelijk dat je niet eens doorhebt dat je maaltijd al klaar is!


Voor wie Mealhero graag uitprobeert heb ik een code waarbij je 3 x 30 € korting krijgt bij iedere bestelling dat je plaatst. Gebruik 'TISHIIIII3X30. De kortingscode is nog geldig tot oktober 2021! : https://www.mealhero.me/


Veel plezier!



 

Dit blogbericht werd geschreven in samenwerking met Mealhero.


Liefs Tisha x





516 views1 comment

Recent Posts

See All
Post: Blog2_Post
bottom of page