top of page
  • Writer's picturebreakfastspices

DAG 2019, HALLO 2020!

Updated: Jan 4, 2020

Liefste volgers,

Ik wou vanmorgen vertrekken naar de fitness maar ik besloot mezelf even halt toe te roepen. Ik besloot datgene in me opkwam, even neer te schrijven. Niet per se voor jullie, maar sinds het starten van mijn blog ben ik tot besef gekomen dat ik heel graag de dingen neerschrijf, en soms ook letterlijk van me afschrijf. Het helpt om mijn geest leeg te maken en tegelijkertijd ook of terug te verruimen met andere visies.

Vanuit mijn job als psychiatrisch verpleegkundige werk ik dagelijks met verschillende casuistieken en ga ik ook psychisch met hen aan de slag. Het kleurt me zelf ook als persoon en brengt me dichter bij mezelf. Ook mij helpt het vaak om een zelfanalyse te doen.



Met het nieuwe jaar in zicht wordt er weer volop nagedacht over goede voornemens en het doorvoeren van positieve veranderingen. Het streven naar de beste versie van jezelf wordt in januari toch altijd wat voorop gesteld en de motivatie is dan dikwijls extra aanwezig.

Toen ik vorige week door mijn eigen instagram archief bladerde passeerde de herinnering aan de wens die ik zelf neerschreef voor het jaar 2019.

(zie foto).



De start van dit jaar begon nog heel onzeker, maar gaandeweg leerde ik nieuwe prioriteiten stellen en ook andere manieren te ontdekken van gelukkig-zijn met jezelf.

De controle wat vaker loslaten over eten, strakke planningen of hoge eisen naar jezelf. Ik leerde op een andere manier te relativeren en de rust op te zoeken wanneer er chaos op de loer lag.

Voor iemand die perfectionistisch is, is dit geen vanzelfsprekende zaak.


Ik ga nu even heel eerlijk zijn. Het actief bezig zijn op social media werkt soms echt stresserend. Elke dag iets posten, hoe onderhoud ik de interactie, hoe blijf ik interessant, welk imago wil ik de mensen tonen van mezelf, hoe maak ik de afweging tussen wat gezond is voor mij vs. wat is dat voor de doorsnee bevolking / instagrammer / ... ?

Aan het einde van dit jaar, vooral de laatste weken, merk ik dat de hoeveelheid likes serieus afnemen. Toen ik dit opmerkte, was mijn eerste reactie paniekerig en ik was wat gepikeerd.

Het confronteerde me met hoe een effect social media heeft op mijn gevoelens, mijn gedachten én het beeld dat ik van mezelf heb. Ik wil mezelf hier echt voor behoeden. Gezondheid, beweging en voeding zijn mijn hobby’s, mijn grootste interesses en bovenal mijn grootste passie. Dit is onafhankelijk van eender wie invloed op me uitoefent.

Ik wil daarom ook het komende jaar mijn eigenheid wat meer tonen. Ik denk in termen van meer video’s, unboxings, misschien wel vlogs of work out filmpjes, ... ik wil laten zien wie het gezicht is achter die instagramfood foto’s en jullie ook meer tonen van wat er in mijn leven speelt.

Dit zou ik vorig jaar nooooit durven zeggen hebben. Wat als ik dit niet kan waarmaken? Ohnee, wat zullen ze vinden van mijn stem EN wat zullen ze vinden van mijn lichaam?

Het onderschrift onder de foto van 1 januari 2019 heeft me dan ook doen stilstaan of ik deze voornemens wel bereikt heb.

Op die vraag zeg ik volmondig JA! Ik ben meer en meer beginnen stilstaan bij wat gelukkig voor mij betekent en hoe ik gelukkig kan zijn met mezelf. Met wat ik doe, met wie ik ben, met hoe ik me voel. Ik ben me meer en meer beginnen distantiëren van de instagramiconen die ik dagelijks zie, maar ben op zoek gegaan naar hoe ik aan mijn gezondheid kan werken zonder het rechtlijnig gelijk te stellen met mijn uiterlijk.

In mijn vorige posts biechtte ik al eerder op dat het soms ook een struggle is om zo met voeding en sport bezig te zijn. Ondertussen heb ik hier meer balans in gevonden en hier ben ik oprecht zo tevreden mee.

Voor het komende jaar wens ik alleen nog maar meer van die positiviteit! Mijn kennis met jullie te blijven delen, ook uit te breiden maar vooral elke dag te leren van mezelf en mezelf te appreciëren om wie ik ben.


Ik weet heel zeker dat mensen zich in deze woorden herkennen en misschien niet eens durven dromen ooit hetzelfde te zeggen dan ik... maar geloof me, zolang je in proces blijft met jezelf kom je er vast en zeker wel!



 

Liefs,

Tisha x

118 views0 comments

Recent Posts

See All
Post: Blog2_Post
bottom of page