top of page
  • Writer's picturebreakfastspices

MEXICAANSE GEVULDE ZOETE AARDAPPEL

Zin in een lunch die toch wat spectaculairder mag? Komt je knuffelcontact op bezoek of heb je zin om een horeca sfeertje te creëren thuis? Geen zin in een ordinaire boterham met kaas? Ik heb een super leuk receptje bedacht, ideaal voor alle gelegenheden en zowel bij de lunch als het avondeten kan geserveerd worden!



Ik hoef het echt niet meer te herhalen: ik ben een die hard fan van Mexicaans eten. Werkelijk alle ingrediënten, kruiden én drankjes dat in deze Keulen gebruikt worden: ik wil het allemaal en het liefst elke dag! Ik kan er geen genoeg van krijgen. Veel ingrediënten zijn basis producten die ik standaard in de voorraadkast of ijskast heb liggen. Ben je toch niet zo een fan van Mexicaans? Ik ben er vast en zeker van dat je wel veel ingrediënten uit deze keuken gebruikt. Daarom: je hebt voor deze gevulde zoete aardappel echt niets bijzonders nodig, sterker nog: wie weet kan je er na het lezen van de blog meteen mee aan de slag!


Niet alles vind je in de supermarkt: als ambassadeur van Body&Fit belicht ik hier nog even een 2 producten die ik als een echte verrijking beschouw in dit gerecht, én in mijn keuken.

  • Smart chips: deze fit chips bevat nog geen 100 calorieën per zakje en bestaat uit 30% eiwit! Als je houdt van een zoute snack dan is zo’n zakje het ideale gezond tussendoortje. De chips is verkrijgbaar in 7 verschillende smaken en ik gebruikte voor dit gerecht de barbecue smaak.

  • Smart BBQ sauce: een echte sausboer? Dan is deze saus misschien wel iets voor jou! Suiker- en vetarm zodat jij grenzeloos kan genieten!

Met mijn code TISHA10 krijg je steeds 10% korting.



Goed, genoeg gebabbeld, laten we aan de slag gaan!


 

VOEDINGSWAARDEN PER PERSOON:

640 kcalorieën

86,5g koolhydraten

16,1g vetten

36,4g eiwitten


- -


Ingrediënten (2 personen):

  • 6 kleine (mini) zoete aardappels of 4 grote zoete aardappels (gewicht: ongeveer 300-350g) zoete aardappel / persoon)

  • 1 blik kidney bonen

  • 1 blik maïs

  • 1 pakje chicken breast slices (150g)

  • 150g snacktomaatjes (mix)

  • 1 avocado

  • 1/2 zakje ijsbergsla

  • 50g Griekse yoghurt

  • Smart sauce bbq

  • Kruiden: gerookte paprikapoeder, kerriepoeder, taco kruiden, chilivlokken mix

  • Smart protein chips barbecue


- -

ZO MAAK JE HET:

  1. Spoel de zoete aardappels af onder stromend af onder stromend water.

  2. Stoom de zoete aardappelen of kook ze. Voor het stomen reken je een 15 tot 20 tal minuten. Voor het koken zal dit iets korter zijn.

  3. Maak ondertussen de mashed avocado: snijdt de avocado door midden en lepel het vruchtvlees er uit. Plet de avocado en meng met kruiden naar wens.

  4. Bak de kippenreepjes kort met wat olijfolie of warm ze op in de magnetron.

  5. Nadat de aardappels gaar zijn snijdt je ze doormidden. Maak een holte en lepel indien nodig wat vruchtvlees uit de aardappel zodat je hem kan vullen.

  6. Meng de kidneybonen met de maïs en kip, wat kruiden en 1 à 2 el bbq saus.

  7. Snijdt de snacktomaatjes in de helft.

  8. Vul de zoete aardappels met bovenstaande ingrediënten.

  9. Werk af met de geplette avocado, wat Griekse yoghurt en verkruimel de smart chips erover.

  10. Serveer met wat extra ijsbergsla.

  11. Smakelijk!




 

Are you hungry yet?

Heb je zin gekregen dit receptje zelf uit te proberen?

Hart dan zeker deze blog, laat een reactie na en vertel me wat je er van vindt!

Love to hear from you !

Tisha x

95 views0 comments

Recent Posts

See All
Post: Blog2_Post
bottom of page