top of page
  • Writer's picturebreakfastspices

MAGIONI REVIEW + RECEPT HERFSTPIZZA

Eerlijk is eerlijk: pizza smaakt altijd. Bij het schrijven van deze blogpost, komt het water al opnieuw in mijn mond te staan. En bij het bewerken van de foto's, wordt mijn verlang al helemaal onhoudbaar. Yep, volgende week staat opnieuw pizza op het menu.

Ik eet wekelijks pizza en ja hoor, hoe ik dat doe is perfect gezond verantwoord. Klinkt dat niet enorm verleidelijk?! Ik deel met jullie mijn pizzageheim(en).



Aan wat doet pizza je denken? Bij mij is dit echt één van mijn lievelingsgerechten. Je kan het op 100 verschillende manieren maken en het resultaat zal altijd uitdraaien in iets lekkers. Zo kan je variëren met de toppings, de kaas, de saus, en dus ook het soort bodem.

Ik maak pizza ook wel eens op een tortilla, pitabroodje of op een simpele toast. Het lekkerst blijft hij toch op de klassieke manier: een bodem gemaakt met traditioneel pizzadeeg.

Het jammere is dat dit vaak erg veel calorieën bevat omdat het deeg is gemaakt van (tarwe)bloem, gist, zout en water. Dit op zich is niet ongezond, wel bevat het veel koolhydraten. In combinatie met een topping die vooral bestaat uit veel kaas, vlees en weinig groenten, maakt dat het gerecht een caloriebom wordt waar nog weinig voedzaam aan is.

Ik experimenteerde al volop in de keuken maar tot hier toe is het me nog niet gelukt om het master pizzabodemrecept te bedenken. Ik gebruikte al quinoa, polenta en zoete aardappel als vervanging van meel. De bodem werd nooit een heerlijke korst ondanks de lange tijd in de oven. Mijn geduld wordt bij deze duidelijk op de proef gesteld, en laat dat nu net zijn waar ik te weinig aan heb..


Gelukkig komt Magioni aanzetten met een echte gezondheidshit: heerlijke groentepizza's! Ze bestaan uit meer groenten, bevatten minder calorieën én minder koolhydraten. Dat is een drie-dubbele-win als je het mij vraagt. Ik ben een echte Magioni fan!

Persoonlijk vind ik de pompoenbodem de lekkerste. Vorige herfst stond deze wekelijks op mijn boodschappenlijstje, maar ik vond hem nog niet terug in de koeling van de Albert Heijn.

Ik wil natuurlijk geen honger lijden, dus besloot ik mijn pompoenverlangen op een andere manier in te vullen: tada, de perfecte herfstpizza is geboren!


Lui, zalig én gezond comfort eten dat zowel bij lunch als diner op het menu kan staan.



Let's get these babies in the oven!


VOEDINGSWAARDEN PER PERSOON (1 pizza):

671 kcalorieën

81,4g koolhydraten

13,1g vet

43,8g eiwit



INGREDIËNTEN

- 1x bloekoompizzabodem Magioni (of andere variant)

- 100g diepvriesspinazie

- 50g cottage cheese light

- 75g pompoen, gekookt en in stukjes

- 50g kastanje champignons

- 45g kalkoenspek

- 50g mozzarella light

- 75ml tomatenpasata

- kruiden: oregano, gedroogde basilicum en tijm, paprikapoeder




- - -


ZO MAAK JE HET:

1. Ontdooi de spinazie in de microgolfoven en voeg in een kommetje de cottage cheese toe.

2. Bak het spek en de champignons (apart).

3. Neem de bodem uit de verpakking en leg op een bakplaat of ovenrooster. Prik er vervolgens enkele gaatjes in en besmeer met de tomatenpasata. Hierna volgen de pizzakruiden.

4. De volgende laag is het spinaziemengsel. Let hier op dat overtollig vocht van de spinazie NIET op de pizza komt, dit zou zonde zijn!

5. Dan komt de kaas en de rest van de toppings: het spek, d champignons en de pompoenstukjes.

6. Wacht geduldig terwijl je pizza in de oven staat voor ongeveer 12 minuten op 220 °C.

7. Haal na de verlopen tijd de pizza uit de oven en GENIET onmiddellijk!


PS: van delen krijg je spijt!






 

Are you hungry yet?

Heb je zin gekregen dit receptje zelf uit te proberen?

Hart dan zeker deze blog, laat een reactie na en vertel me wat je er van vindt!

Love to hear from you !

337 views0 comments

Recent Posts

See All
Post: Blog2_Post
bottom of page