top of page
  • Writer's picturebreakfastspices

HOMEMADE LEMONADE // GINGER & APPLE

Ik heb weer een nieuw drankje voor jullie klaar jongens, komt ie!




Wie mij volgt op Instagram, heeft vast en zeker gezien dat ik al een tijdje bezig ben met deze limonade op punt te stellen. Met gember mag je niet te fel overdrijven en moet de smaak precies goed zitten. Na ongeveer tien pogingen en niets anders gedronken te hebben de afgelopen weken, kan ik het recept eindelijk met jullie delen!


Ik maakte deze limonade met Gimber.

Gimber is een biologisch drankje dat voor bijna 40% bestaat uit gember concentraat. In combinatie met citroen, specerijen en kruiden vormt dit de ideale basis voor je mock- of cocktail. In mijn geval: ik gebruikte het als basis in deze limonade. Het werd mijn nieuw favoriete drankje in de ochtend: heerlijk bij het ontbijt of gewoon op nuchtere maag. Je krijgt meteen een boost om aan je dag te beginnen!


Verse gember bevat diverse vitamines en mineralen. Deze held is vooral gekend omwille van zijn ondersteuning bij de spijsvertering en het bestrijden van een hoge bloeddruk. Dit zijn nog maar een paar van de gezondheidsvoordelen die gember biedt. Studies tonen zelfs aan dat het zou hebben bij de bestrijding van chronische ziekten. Gember draagt hoe dan ook bij aan een gezonde levensstijl!

Fabel of niet? Er is me wel gezegd dat het drinken van gember voor het slapen gaan wordt afgeraden. Waarom? Dat weet ik niet. Er is in ieder geval ook nog geen tegenbewijs dat het slaapbevorderend zou werken.


Zoals ik al zei kan gember heel pittig zijn en is het zoiets als, 'je bent een fan of je bent het niet'. Ik ben een absolute fan van gember maar ik combineer het graag met een andere smaakmaker zodat het iets minder fel binnenkomt. Heb je nog geen ervaringen met Gimber of gember in het algemeen? Dan is dit het perfecte drankje om kennis te maken!



Ingrediënten voor ongeveer 1 liter:

- 4 el Gimber

- 6-8 zoetjes

- 350ml appelsap (100% puur sap!)

- 600ml bruiswater

- sap van 1 citroen

- sap van 1/2 limoen


**KORTINGSCODE KAZIDOMI: met mijn kortingscode TISHA20 shop je bij Kazidomi de Gimber aan 20% korting!


--


ZO MAAK JE HET:

  1. Ik maak gebruik van een maatbeker om de hoeveelheden van elk ingrediënt exact te kunnen bepalen.

  2. Ik start met de Gimber samen met het sap van de citrusvruchten.

  3. Daarna voeg ik de zoetjes toe samen met wat heet water zodat deze makkelijker kunnen oplossen.

  4. Dan volgt het appelsap en tot slot volgt het bruiswater.

  5. Bewaar de limonade bij voorkeur in een glazen fles met afsluitbare dop.

  6. Serveertip: de limonade is het lekkerst als hij een paar uurtjes in de ijskast heeft gestaan en dit zonder ijsblokjes.



 

Are you hungry yet?

Heb je zin gekregen dit receptje zelf uit te proberen?

Hart dan zeker deze blog, laat een reactie na en vertel me wat je er van vindt!

Love to hear from you !

Tisha x


161 views0 comments

Recent Posts

See All
Post: Blog2_Post
bottom of page