top of page
  • Writer's picturebreakfastspices

HEALTHY PEANUT BUTTER CUPS

Hoi hoi! Hier ben ik weer met een toetje om het weekend heerlijk te starten. Dit toetje bevat iets meer calorieën dan jullie van me gewend zijn, maar dat heb ik er graag voor over. Ze zijn zo lekker! Het liefst heb ik ze dagelijks in mijn koelkast, maar dat zou absoluut niet goed zijn voor mij: ik zou er niet aan kunnen weerstaan!



De inspiratie voor dit toetje haalde ik bij mijn foodie zusje. Ze heeft ondertussen zelf een blog en je kan haar ook volgen op haar instagrampagina. Naast het feit dat ze mijn beste vriendinnetje is, vullen we elkaar ook zo goed aan op etensvlak. We delen dezelfde interesses en voorkeuren, kiezen bijna altijd hetzelfde gerechtje op het menu, hebben beiden een zwak voor gebak én kunnen geen één dag zonder granola. We horen zo vaak dat we verder moeten met deze interesse en passie, en daar gaan we binnenkort ook de koppen voor bij elkaar steken. Er is nog niks concreets, maar dromen mag!


Om het nog even over dat verrukkelijk toetje te hebben: de vulling bestaat uit smeuïge pindakaas en het omhulsel uit praliné chocolade met zero toegevoegde suikers. Dat klinkt toch als een plaatje, niet?! Ik laat jullie niet langer in spanning en verwacht dat jullie nu ongeveer al wel in de keuken zullen staan. Zet jezelf in de startblokken want dit wordt een hoogtepunt in de keuken!


VOEDINGSWAARDEN PER PORTIE (1/12):

209 kcalorieën

14.1g koolhydraten

13.2g vetten

6.4g eiwitten


--


Ingrediënten (12 stuks):

- 200g praliné chocolade (Ambiante Light, Aldi)

- 35g boekweit korrels

- 1 scoop (40g) whey + protein (ik gebruikte de smaak gekarameliseerde popcorn van Prozis)

- Snuifje zeezout


--


ZO MAAK JE HET:


  1. Smelt de chocolade au bain-marie.

  2. Doe de pindakaas samen met het eiwitpoeder in een ruime mengkom en zet op een laag wattage voor max. 15 seconden in de microgolf. Hierdoor wordt de vulling wat smeuïger en verdeelt het beter over de cups.

  3. Als de chocolade volledig gesmolten is meng je de boekweit korrels hieronder.

  4. Neem een cupcake vorm van 12 stuks en bekleed ze met papieren cupcake vormpjes.

  5. Schep een bodem van het chocolademengsel in elk vormpje en vervolgens een schep van het pindakaasmengsel. Als het goed is heb je nog wat van de gesmolten chocolade over en kan je de overschot gebruiken om de cups nog mee te versieren. Op deze manier krijg je laagjes, heel leuk om te zien!

  6. Zet de cups voor minstens 4 uur in de vriezer. Daarna kan je ze voor een 4-tal dagen bewaren in de koelkast (of in de vriezer, dit is eigen voorkeur).




 

Are you hungry yet?

Heb je zin gekregen dit receptje zelf uit te proberen?

Hart dan zeker deze blog, laat een reactie na en vertel me wat je er van vindt!


Love to hear from you !


Tisha x

209 views0 comments

Recent Posts

See All
Post: Blog2_Post
bottom of page