top of page
  • Writer's picturebreakfastspices

HEALTHY DONUTS MET CARAMEL FROSTING

Updated: Oct 23, 2020

Heb je nu ooit zo genoten van een donut? Genieten vast en zeker wel, maar wat als ik je zeg dat deze donuts volledig guilt-free zijn? Dan is het des te harder genieten toch?!

Ik ben zo trots (en enthousiast!) dat ik jullie mijn nieuwe uitvinding kan tonen: deze donuts zijn HEALTHY en bevatten helemaal niet veel calorieën, integendeel: het aantal calorieën is niet evenredig met hoe lekker dit tussendoortje is! De donut bevat maar liefst 17g eiwitten en is daarbij ook nog eens laag in koolhydraten. Hoe dit me gelukt is? Door de producten van Sukrin!



Sukrin?

Daar vertel ik jullie graag meer over.

Ik heb eerder al verteld over de samenwerking die ik heb met Sukrin, maar intussen heb ik er nog meer met de producten geëxperimenteerd daar ze een vaste plek in mijn voorraadkast hebben gekregen en ze zo goed blenden bij al het zoets waar ik van houd. Ik hou van bakken, maar met de producten van Sukrin wordt dit een nog groter feest. Sukrin biedt een breed gamma aan suikervervangers waardoor gezond snacken ineens veel eenvoudiger wordt. Sukrin zorgt er dus voor dat dat schuldgevoel achterwege blijft en we niet één maar 2 donuts kunnen eten, yay! Ik ben echt helemaal fan van dit merk en geef jullie dan ook graag een kortingscode om zelf te ontdekken welke voordelen dit merk biedt.


Gebruik de code ’TISHA15’ voor 15% op je volledige aankoop! Deze code is geldig tot en met 11 oktober. 


Naast dat de donut de juiste zoetigheid heeft verkregen door de producten van Sukrin, heb je niet veel andere ingrediënten nodig. Het bakken van deze donut is dus 'poepsimpel' en bijgevolg kan je er ook lekker snel van genieten. Maak ze bijvoorbeeld voor je beste vriendin haar verjaardagsfeestje, of maak ze op zondag om te uitgebreid te ontbijten met donuts. Ik durf te wedden dat er nog veel meer andere gelegenheden in je opkomen. Ik geef je alvast het recept, maak zelf maar uit wanneer je ze gaat bakken. Nog 1 ding: je zal spijt krijgen als je het niet doet -> een gemiste kans noem ik dat! Haha.


Snel bakken dus! Volg het recept hier.




VOEDINGSWAARDEN PER DONUT:

122 kcalorieën

2.3g vetten

12.1g koolhydraten

17g eiwitten


--


Ingrediënten (5 donuts):

- 100g eiwitpoeder in de smaak salted caramel

- 150g appelmoes zonder toegevoegde suikers (bv. Hak)

- 1 tl bakpoeder

- 1 tl kaneel

- Snuifje nootmuskaat

FROSTING:

- 1 el water

- Snuifje kaneel

- Sukrin Gold voor de afwerking


--


ZO MAAK JE HET:

  1. Verwarm de oven op 160 graden.

  2. Meng het eiwitpoeder samen met de kruiden, de suiker, het bakpoeder en het kokosmeel.

  3. Vervolgens voeg je de appelmoes en de siroop toe. Roer voorzichtig. In het begin zal je denken dat je te weinig natte ingrediënten hebt, maar met enig geduld zal je zien dat het een homogene, luchtige massa wordt.

  4. Neem nu een donutbakblik en smeer dit in met kokosolie.

  5. Vul nu de donutvormpjes een voor een tot de bovenkant. Dit kan je met een gewone lepel doen, maar een spuitzak werkt vlotter.

  6. Zet de donuts voor 10 minuten in de oven. Let op dat de donuts deze tijd niet overschrijden. Whey poeder kan de neiging hebben om fel uit te drogen op deze manier. Zo zal er heel wat smaak van de donuts verloren gaan, echt zonde! Opletten dus.

  7. Laat de donuts afkoelen en haal ze uit de vormpjes. Leg ze op een groot plat bord.

  8. Ondertussen maak je de frosting: dit doe je door alle ingrediënten te mengen in een klein mengkommetje, behalve de Sukrin Gold. Deze gebruik je enkel ter garnering.

  9. Dompel de donuts in de icing en leg ze vervolgens terug op het bord. Plaats het bord nu voor +/- 30 minuten in de ijskast.

  10. Wanneer de frosting volledig hard geworden is, geef je de donuts nog een extra touch met de Sukrin Gold.

  11. Je kan de donuts 1 à 2 dagen bewaren (best in de koelkast), maar je kan ze ook invriezen voor later.

  12. Geniet er van!



 

Are you hungry yet?

Heb je zin gekregen dit receptje zelf uit te proberen?

Hart dan zeker deze blog, laat een reactie na en vertel me wat je er van vindt!

Love to hear from you !

Tisha x

205 views0 comments

Recent Posts

See All
Post: Blog2_Post
bottom of page