top of page
  • Writer's picturebreakfastspices

GEVULDE FLESPOMPOEN OP MEXICAANSE WIJZE

Yay yay yay, ik ben helemaal blij dat ik één van mijn favoriete recepten met jullie ein-de-lijk kan delen!




Het is mijn eigen schuld en nog steeds zonde vind ik het, dat ik dit niet eerder heb gedaan. Het stond al lang op mijn lijstje om jullie dit recept te bezorgen, en liefst nog voor het pompoenseizoen alweer voorbij is. Ik plande het in op een vrije namiddag zodat ik het nog kon fotograferen voor het donker werd (lees: dat is dus al om 16u?!). Tada, hier zijn we dan!


Om eerlijk te zijn heb ik niet zo een feeling met pompoen. Ik eet het wel graag, maar zal het snel verwerken op dezelfde manier. Elk jaar probeer ik iets nieuws uit in de hoop dat ik dit beestje wat beter leer kennen. En ja, een gevulde pompoen kent waarschijnlijk iedereen, maar ik wou het toch wat meer à la Tisha maken. En gezien ik zo van de Mexicaanse keuken hou ... 1 + 1 wordt 2!


En ervanuitgaande dat niet iedereen al mijn blogs leest, vermeld ik het hier ook nog even: ik ben zo een fan van de HAK stazakken! Telkens als ik in de winkel kom wordt hun gamma precies nog uitgebreider. Geen enkele variant dat ik al geprobeerd heb vond ik tegenslagen. Ik vind dit echt een van de musthaves om in huis te hebben als je een luie dag hebt, niet in de mood bent om te koken maar toch voedzaam en snel eten op tafel wil. In huis halen dus, het liefst allemaal!


Vorig jaar maakte ik deze topper voor het eerst en het werd echt één van mijn beste creaties vind ik zelf. Ik denk dat ik al 10x gezegd heb op deze blog dat ik bijna nooit hetzelfde recept exact hetzelfde opnieuw maak, maar bij dit herfstgerecht is dat wel het geval. De combinaties van alle ingrediënten zijn zo geslaagd, dat ik niet zou weten hoe ik dit recept nog naar een hoger niveau zou kunnen tillen. Ik ben helemaal weg van dit pompoengerecht en ik hoop jullie ook!


VOEDINGSWAARDEN PER PERSOON:

790 kcalorieën

78.5g koolhydraten

24.5g vetten

47.4g eiwitten

**voor de berekening nam ik 1 portie (25g) sweet chili nacho chips / persoon


- -


Ingrediënten:

- 1 middelgrote flespompoen (1 à 2kg)

- 250g kippengehakt

- Kruiden: chilipoeder, paprikapoeder, tacokruiden, cajun kruiden

- 50g geraspte kaas (light)

- Nacho's Sweet Chili (bv. Albert Heijn)

- Verse koriander


- -


ZO MAAK JE HET:


  1. Verwarm de oven voor op 180°C.

  2. Snijdt de pompoen in de helft overlangs zonder de schil te verwijderen.

  3. Ontpit de pompoen door de pitten er uit te lepelen.

  4. Meng 1 el olijfolie met de kruiden en verdeel dit over beide helften van de pompoen.

  5. Leg de pompoen in een ovenschaal en zet voor 30 minuten in de oven.

  6. Terwijl doe je de andere voorbereidingen.

  7. Bak het gehakt en kruid met wat peper, zout en gehaktkruiden of cajun.

  8. Verwarm de hak bonenschotel in een steelpannetje zonder dat dit gaat koken.

  9. Voeg het gehakt toe in het steelpannetje.

  10. Als de pompoen klaar is, verdeel je de inhoud van het steelpannetje over beide helften.

  11. Strooi er wat geraspte kaas over en zet nog voor een 15-tal minuten in de oven.

  12. Serveer met de nacho's en verse koriander, + eventueel wat zure room.




 

Are you hungry yet?

Heb je zin gekregen dit receptje zelf uit te proberen?

Hart dan zeker deze blog, laat een reactie na en vertel me wat je er van vindt!

Love to hear from you !

Tisha x



304 views0 comments

Recent Posts

See All
Post: Blog2_Post
bottom of page