top of page
  • Writer's picturebreakfastspices

GADO GADO BOWL: MIJN VERSIE

Hi everyone!


Vandaag presenteer ik weer een avondgerechtje voor jullie.



Weinig kerstgerechten op mijn feed te bespeuren, ik weet het. Misschien gewoon omdat ik het dit jaar helemaal niet zo 'voel'? Ik neem me ieder jaar voor dat ik daar dringend eens verandering in moet brengen, want wauw; die kerst inspo op Instagram is zo leuk!

Volgend jaar dus, dat schrijf ik alvast op mijn to-do lijstje voor het volgende jaar.

Terwijl ik al denk aan volgend jaar, zijn er nog een aantal toppers dat ik van dit jaar nog moet delen met jullie. Deze komen allemaal nog jullie kant uit, onder andere deze heerlijke bowl die ik vandaag met jullie deel.


Super makkelijk opnieuw, zoals jullie dat van mij gewoon zijn. Wel met één van mijn favoriete ingrediënten: kip satés! Ik weet niet hoe dit bij jullie zit, maar ik bezwijk hier echt wel voor hoor. Behoren ze tot de Indonesische, Chinese of gewoon Nederlandse keuken? Ik heb geen idee, wat ik wel weet: het is zo lekker! Ik maakte er mijn eigen versie van een gado gado bowl mee, samen met ander lekkers. Wat er allemaal in deze lekkere bowl zit? Je leest het hier zo!


Een traditionele gado gado bowl wordt gemaakt met kippendijen en zelfgemaakte pindasaus. Ik koos voor de makkelijke weg en kocht kant-en-klare kipsatés. Vaak wordt er ook komkommer, taugé en soms zelfs aardappelen toegevoegd. Je ziet de gelijkenissen, maar toch heb ik er weer mijn eigen draai aan gegeven. Zo verving ik de kroepoek ook door een gezondere versie. Een nieuwe ontdekking voor mij: deze chips op basis van kikkererwten en in mijn favo smaak; curry! Zo een luchtige maar toch krokante chips waarbij de smaak echt ideaal ging bij de andere ingrediënten. Dit is echt een aanrader.


Ik hoop jullie te inspireren deze zelf een keertje te maken, of deze als inspiratie te gebruiken en er nog een andere persoonlijke draai aan te geven. Laat je gaan!


VOEDINGSWAARDEN PER PERSOON:

736 kcalorieën

66.2g koolhydraten

33.1g vetten

38.8g eiwitten


- -


Ingrediënten (2 pers):

- 100g bruine rijst

- 200g sperziebonen

- 1 el groentenbouillen

- 2 gekookte eitjes

- 60g edamamebonen

- 2 lente uitjes

- 2 el gebakken uitjes


- -


ZO MAAK JE HET:

  1. Breng een kookpot met water aan de kook en voeg hierbij de groentebouillon. Als het water kookt kan je de rijst volgens de aanwijzing op de verpakking klaarmaken.

  2. Hetzelfde doe je met de kipsatés: lees de aanwijzingen op de verpakking om ze klaar te maken voor je gerecht.

  3. Kook of stoom de sperziebonen alsook de sojabonen. Bij de sperziebonen heb ik de puntjes van de bonen verwijderd en heb ik ze wat fijner gesneden.

  4. Kook de eitjes volgens de gewenste zachtheid gaar. Bij mij is dit ongeveer 6 à 7 minuten. Pel de eitjes en halveer ze in de lengte.

  5. Breng alles samen tot een mooi resultaat en kruid af met smaken naar keuze. Ik gebruikte voor de rijst extra currypoeder, kurkuma en peper. Ook een lepeltje olijfolie doet wonderen!

  6. Vergeet de lente ui en krokante uitjes niet voor een extra lekkere toets!

  7. Serveer met de kikkererwtenchips.





 

Are you hungry yet?

Heb je zin gekregen dit receptje zelf uit te proberen?

Hart dan zeker deze blog, laat een reactie na en vertel me wat je er van vindt!

Love to hear from you !

Tisha x


168 views0 comments

Recent Posts

See All
Post: Blog2_Post
bottom of page