top of page
  • Writer's picturebreakfastspices

EASY & HEALTHY CEREAL BARS

Lang geleden dat ik nog zo een makkelijk en lekker tussendoortje heb gemaakt!


Zoals jullie wellicht wel weten streef ik er naar om mijn recepten zo gemakkelijk en dus toegankelijk mogelijk te houden voor jullie. Ik vind het zelf leuk om in de keuken te staan, maar mezelf uitsloven dat gebeurt dus niet snel. Daarnaast ben ik een enorme liefhebber van pindakaas, en toen de Pindakaaswinkel me een pakketje opstuurde, kon ik niet wachten om er creatief mee aan de slag te gaan! Tussendoor werd er natuurlijk al wel wat geproefd want al die verschillende smaakjes van hun, die proef je het best afzonderlijk en dus puur, met de lepel, jawel. Ik ga het niet onder stoelen of banken steken. Mijn motto: een dag zonder pindakaas is een dag niet geleefd!



Ik ben persoonlijk geen voorstander om pindakaas in allerlei baksels te gebruiken, net omdat ik het zo lekker puur vind. Vaak verdwijnt de smaak of is deze nog maar subtiel terug te vinden in een baksel. Dat vind ik zo een zonde. Daarom zal ik dus eerder een neutraal bananenbroodje bakken en een plak besmeren met goede pindakaas, dan dat ik een bananenbroodje zou bakken met pindakaas er in verwerkt. Dit is natuurlijk persoonlijke voorkeur. Het leuke aan dit recept? Je proeft héél goed dat er pindakaas is gebruikt!


Als laatste wil ik nog even zeggen dat dit tussendoortje heel snel klaar is. Je hebt er slechts 5 ingrediënten voor nodig en ze moeten maar een kwartiertje in de oven. Je kan er dus in no time van genieten!




- -

VOEDINGSWAARDEN PER PERSOON (1/6):

130 kcalorieën

8,8g vetten

8,3g koolhydraten

3,7g eiwitten


- -


Ingrediënten (6 bars):

- 60g havervlokken

- 15g chocolade druppels **

- 30g suikervrije karamel siroop (ik gebruikte deze)

- 40g geblancheerde hazelnoten

** ik gebruikte de karamel chocolade druppels die verwerkt zitten in de pindakaas; aanrader!


- -


ZO MAAK JE HET:

  1. Doe de havervlokken in een mengkom. Voeg hier de druppels onder.

  2. Hak de hazelnoten fijn en voeg deze toe.

  3. Voeg daarna de pindakaas en siroop toe.

  4. Meng alles goed onder elkaar tot het goed samen kleeft.

  5. Neem een baktray met 6 verschillende vakjes (of gebruik een brownieblik).

  6. Verdeel het deeg over de 6 vakjes en druk het stevig aan met de achterkant van een soeplepel.

  7. Bak in de oven op 180 °C gedurende 15 minuten.

  8. Laat de bars nog even in de vorm tot ze volledig afgekoeld zijn.




 

Are you hungry yet?

Heb je zin gekregen dit receptje zelf uit te proberen?

Hart dan zeker deze blog, laat een reactie na en vertel me wat je er van vindt!

Love to hear from you !

Tisha x




206 views0 comments

Recent Posts

See All
Post: Blog2_Post
bottom of page