top of page
  • Writer's picturebreakfastspices

CRUESLI CARROT CAKE

Dé typische klassieker van de herfst is toch wel een carrot cake of pumpkin pie. Aan die laatste heb ik me nog niet gewaagd, maar het was zo lang geleden dat ik nog eens carrot cake maakte, ik werd er instant blij van! Alleen de geur al, daarvoor wil je het doen. Een gratis huisparfum dat gans de dag blijft hangen!



En voor diegenen die nog nooit een plak carrot cake ophebben, please geef dit een kans! Het is zo hemels lekker. Ik weet nog dat ik ook super twijfelachtig die eerste hap ooit nam, maar vanaf die dag is het één van mijn lievelingscakes geworden. Ik maak hem in het herfstseizoen dus ook veel zelf, en dat probeer ik altijd een tikkeltje anders te doen. Dit keer ging ik aan de slag met de ingrediënten die ik in huis had, en ik liet me inspireren door de spannende finale van Quaker Cruesli The Battle: 2 smaken strijden voor de eerste plek, waaronder de Crunchy Carrot Cake. Ik moest niet lang twijfelen welke mijn favoriet ging worden ... Ik bracht alvast mijn stem uit (deed jij dit ook al? Hier vind je de rechtstreekse link naar de wedstrijd)

Mogen de beste winnen, maar vandaag wint toch wel mijn eigen carrot cake, al zeg ik het zelf!


Hopelijk vinden jullie mij niet te hard opscheppen over mijn eigen creatie, maar ik zou willen dat ik iedereen een plak kon toesturen zodat je zelf kon meegenieten! Gelukkig heb ik het receptje hier voor jullie gedeeld. Het is super eenvoudig en vraagt geen enkele skills om zelf een exemplaar op tafel te toveren. Veel succes!



 

VOEDINGSWAARDEN PER PORTIE (1/6):

247 kcalorieën

32.4g koolhydraten

8.3g vetten

8.7g eiwitten


- -


Ingrediënten:


VOOR DE CAKE:

- 100g geraspte wortelen

- 100g speltmeel

- 50g havervlokken (Quaker)

- 1 ts bakpoeder

- 1 ts kaneel

- snuifje pumpkin spice

- enkele dr vanille extract

- 50g appelmoes

- 2 eiwitten

- 2 bananen

- 50g walnoten

TOPPING:

- 100g roomkaas light

- snuifje kaneel

- enkele dr vanille extract

Optioneel:

- amandelpasta voor de extra 'swirl'


- -


ZO MAAK JE HET:


Voor dit recept is het handig als je een keukenmachine hebt.


  1. Schil en rasp de wortelen.

  2. Prak 2 rijpe bananen en meng dit met de eiwitten en het appelmoes. Voeg hier de suikervrije siroop en wat vanille extract aan toe.

  3. In de keukenmachine: blend het speltmeel samen met de havervlokken en kruiden.

  4. Voeg nu het andere mengsel hier aan toe. Gaat dit moeilijk? Voeg een scheutje amandelmelk toe.

  5. Tot slot lepel je de geraspte wortelen en de walnoten door het beslag.

  6. Kies nu een geschikte bakvorm: ik gebruikte een tulband maar je kan ook perfect een vierkant of rechthoekig bakblik gebruiken. Gebruik bakpapier of vet de bakvorm goed in met wat kokosolie.

  7. Verspreid het deeg in de bakvorm en zet in de oven op 180 °C voor 25 à 30 minuten.

  8. Ondertussen kan je alvast de frosting maken: meng de bovenste ingrediënten onder elkaar. Vergeet zeker de kruiden niet! De Cruesli hou je nog even apart.

  9. Als de cake uit de oven komt, haal je hem onmiddellijk uit het bakblik en laat je hem 5 minuten afkoelen. Verdeel daarna de icing over de cake samen met de Cruesli en eventueel wat extra walnoten. Maak er een extra groot feestje van en besmeer met amandelpasta.



 

Are you hungry yet?

Heb je zin gekregen dit receptje zelf uit te proberen?

Hart dan zeker deze blog, laat een reactie na en vertel me wat je er van vindt!

Love to hear from you !

Tisha x




160 views0 comments

Recent Posts

See All
Post: Blog2_Post
bottom of page