top of page
  • Writer's picturebreakfastspices

CHOCOLATE PROTEIN ICE CREAM POPS

Puffen, zweten en smeren! Dat is wat we de laatste periode hebben gedaan. Ik vind het erg jammer dat ik nu pas afkom met dit dorstlessend tussendoortje maar Hey, beter laat dan nooit!


Ijsjes zijn echt een hot item tijdens de zomermaanden, hoewel ik het ook in de winter onder een dekentje voor tv kan eten. Er zijn ondertussen al wat alternatieven op de markt gekomen om ijs toch een tikkeltje gezonder te maken. Het ijs van Oppo bijvoorbeeld, vind ik echt fantastisch lekker. Het enige gevaar bij mij is dat ik niet kan doseren: die pot ijs moet er bij mij dus vaak in één keer aan. Een pot ijs deelt trouwens niet gemakkelijk hé, dus waarom geen individuele ijsjes maken en trakteren met 'gezond ijs op een stokje' ?


Ik had geen hoge verwachtingen, maar was zeker van mijn stuk: het maken van zelfgemaakt ijs mislukte bij mij tot 2 x toe, en als kers op de taart maakte ik vorig jaar mega lekker ijsjes waarvan ik het recept niet heb bewaard. Echt zonde en ook voor jullie: het zien van ijsjes op de foto maar moeten watertanden omdat er geen recept is? Dit doe ik jullie geen tweede keer aan!



In principe kan je met alles wat je wil ijsjes maken, maar ik hou het graag simpel en zeker tijdens deze zomerdagen. Zoals ik eerder al heb aangehaald: niet te lang binnen, meer genieten buiten! Met dit ijsjesrecept maak je in no time een lekker verfrissend ijsje dat je opnieuw zal hydrateren tijdens het zonnekloppen of pootjebaden. Een paar simpele ingrediënten zijn genoeg. Een dagje in de vriezer en de volgende dag kan je snoepen, hmmm.


Maak alvast een plekje vrij in de vriezer en ga aan de slag met het recept!


VOEDINGSWAARDEN PER PORTIE (1 IJSJE):

188 kcalorieën

7.6g vetten

19.6g koolhydraten

9g eiwitten


--


Ingrediënten (voor 4 ijsjes):


- 300g griekse yoghurt creamy natural **

- 45g eiwitpoeder chocolade + pindakaas smaak **

- 1 tl vanille extract

- 1 el zoetstof

- 2 el Quaker Cruesli 4 Nuts (ongeveer 30g)


**Gebruik voor het meest romige resultaat een vetrijke yoghurt en niet de 0% vet versie.

**Ook perfect te vervangen door een andere smaak!


--


ZO MAAK JE HET:


** Voor dit recept heb je ijsvormpjes nodig!

  1. Meng de Griekse yoghurt met de stevia en het vanille extract tot een romige substantie. Mix nadien het eiwitpoeder erdoor.

  2. Schep deze massa in de 4 ijsvormpjes en zet voor minstens 4 uur in de vriezer.

  3. Haal ze nadien uit de vriezer terwijl je de chocolade topping maakt.

  4. voor de chocolade topping smelt je de chocolade ‘au bain marie‘. Ondertussen houdt je de ijsvormpjes onder de kraan met semi warm water zodat de ijsjes uit de vormpjes komen. Leg ze even op een plat bord.

  5. verdeel nadien de chocolade over de ijsjes.

  6. Houdt de Cruesli alvast in de buurt! De chocolade smelt snel.

  7. Voor je begint kan je de Cruesli best nog even pletten zodat de echte grote clusters wat kleiner zijn en vervolgens beter aan de chocolade blijven hangen.

  8. Lepel de chocolade over de voorkant van de ijsjes en vlak daarna verdeel je de Cruesli erover. Wacht een 3-tal minuten en herhaal aan de achterkant.

  9. Je kan de ijsjes nu ook makkelijk terug invriezen als je dat wil. Neem hiervoor een gepast doosje en bewaar ze eventueel voor later!


 

Are you hungry yet?

Heb je zin gekregen dit receptje zelf uit te proberen?

Hart dan zeker deze blog, laat een reactie na en vertel me wat je er van vindt!

Love to hear from you !

Tisha x



113 views0 comments

Recent Posts

See All
Post: Blog2_Post
bottom of page