top of page
  • Writer's picturebreakfastspices

CHOCOLATE CHIA PUDDING PARFAIT




Hoe goed ziet dit gerechtje er uit?! Ik deelde even geleden ook al een chia pudding, maar deze variant is nòg beter! Zo ben ik nu eenmaal ingesteld: hoe heerlijk en geslaagd ik gerechten ook vind, ik streef altijd naar beter. In mijn persoonlijk leven is dit soms een valkuil, maar in dit geval is dit voor jullie des te beter toch? ;)


Laat ons zeggen dat ik een zwak heb voor chocolade en dat betreft op alle vlakken. Een stukje chocolade gaat er altijd wel in, maar om niet verveeld te geraken voeg ik chocolade ook graag toe als ingrediënt. De Quaker Cruesli Chocolate is mijn ultieme favoriet. Eens de doos geopend is, overleeft het geen week. Ook mijn vriend durft wel eens een handje nemen. Hoewel het niet de meest gezonde Cruesli is, past hij wel prima binnen een overwegend gezond voedingspatroon. Het gaat tenslotte niet over wat je niet mag eten, maar wel wat je goed doet voelen en niet leidt tot gewichtstoename of -problemen. De combinatie van gezond en voedzaam, met iets minder gezond maar wel lekker, gaat voor mij prima samen.

Ik maakte deze parfait om hem vervolgens op een zaterdagochtend voor het kluswerk begon, helemaal in mijn eentje op te smullen. Resultaat? Een volledige voormiddag hard geklust met een gevoel van maximale energie!


Kan jij ook wel een boost gebruiken? Probeer dit top ontbijtje dan!



VOEDINGSWAARDEN PER PERSOON (Incl. topping):

512 kcalorieën

35.8g koolhydraten

25.5g vetten

28.1g eiwitten


- -


Ingrediënten:

Voor de chiapudding

- 30g chia zaad

- 1 el nut choc (Prozis)

- 120ml amandelmelk, ongezoet

- 1 tl zoetstof

Voor de parfait

- 170g (1 potje) Isey Skyr vanilla chocolate

- 30g Cruesli chocolate Quaker

- 50g blauwe bessen


- -


ZO MAAK JE HET:


  1. Bereid de avond van tevoren de chiapudding met bovenstaande ingrediënten. Zet voor minstens 4u in de koelkast. De volgende dag roer je nog eens goed door. De chiapudding zou plakkerig moeten zijn.

  2. Neem vervolgens een groot glas en maak laagjes (zie foto).

  3. Vergeet niet met de beste laag te eindigen: de Cruesli, duhu!



 

Are you hungry yet?

Heb je zin gekregen dit receptje zelf uit te proberen?

Hart dan zeker deze blog, laat een reactie na en vertel me wat je er van vindt!


Love to hear from you !


Tisha x

97 views0 comments

Recent Posts

See All
Post: Blog2_Post
bottom of page