top of page
  • Writer's picturebreakfastspices

CHOCOLATE BREAKFAST MUFFINS FOR ONE

Updated: Apr 11, 2020



Hoe leuk is het om muffins te eten als ontbijt?!

Ben je je alledaagse ontbijtjes beu? Begrijp me niet verkeerd, start jij jouw dag het liefst met een boterham met kaas, dan is dat prima. Of begin jij liever elke dag met het motto 'ik maak van elke dag een feestje' en dat begint bij het maken van een te gek ontbijt?! Wel deze muffins vallen zeker onder dat motto. Tenslotte is voedsel niet alleen een basisbehoefte, we worden er toch ook echt gewoon gelukkig van?

Dus .... ben je verzot op chocolade en deel je het liefst geen enkel stuk van alles wat chocolade bevat? Ik lanceer hier het ontbijt bij uitstek: leg jezelf eens goed in de watten en geniet er met volle teugen van!

Ik gebruikte voor deze muffins de pancake+protein mix van Prozis. Raar zul je wel denken, het zijn toch geen pannenkoeken maar muffins? Jep, dat klopt. Ik heb de mix al een aantal keer gebruikt met de opzet een XL-toren pannenkoeken te bakken, maar helaas pindakaas, zonder het gehoopte resultaat. De pannenkoeken waren niet zo luchtig als ik gehoopt had. Ik ben tegen verspilling en ik hou van creativiteit in de keuken, dus gaf ik de mix nieuw leven in deze geslaagde muffins! Ze zijn abnormaal lekker, al zeg ik het zelf. Ik had nooit verwacht dat het zo goed ging lukken daar ik het risico nam een pannenkoekenmix te gebruiken voor muffins... maar wie niet waagt, niet wint! En dat is meer dan goed uitgekomen want kijk een keertje naar het resultaat? Wow toch?!

Dit is trouwens absoluut geen gesponsorde reclame voor Prozis, al neem ik hier wel de gelegenheid te vermelden dat ik enorme fan ben van hun producten. Heb je graag meer info over welke producten mijn persoonlijke aanraders zijn, laat het even weten in de comments of stuur me gerust een mailtje! Wie weet maak ik hier binnenkort wel een blogpost over, zou dit wat zijn?


Voor nu kan ik zelf haast niet langer meer wachten om het recept van deze muffins met jullie te delen. Yes, ik ben heel erg overtuigd en zeker van mijn recept: jullie gaan er dol op zijn!



Qua voedingswaarden zit je hier meer dan goed. De muffins bevatten relatief weinig calorieën waardoor je gerust nog wat extra's kan toevoegen. Ik denk aan kokosschaafsel, rozijnen, noten ... is er werkelijk iets dat niet bij chocolade past?

Door de toevoeging van eiwitpoeder krijgt de muffin ook al een heerlijk zoete smaak. Extra zoetstof is dus niet nodig en dat is een pluspunt voor de macro's van dit ontbijtje.


Maak je de muffins liever voor heel het gezin? Verdubbel dan het aantal ingrediënten en laat ze mee proeven van dit lekkers.


VOEDINGSWAARDEN PER PERSOON (incl. topping):

468 kcalorieën

46.6g koolhydraten

17.7g vetten

27.7g eiwitten


- -


Ingrediënten (+/- 5 muffins):

- 1 ei

- 25g Griekse yoghurt

- 120ml hazelnootmelk

Toppings:

- 30g blauwe bessen

- 2 el Griekse yoghurt

- Cacaopoeder als garnering

- Pure chocolade druppels + cacao nibs als garnering


- -


ZO MAAK JE HET:


  1. Klop het ei in een apart kommetje en voeg de Griekse yoghurt en pindakaas hieraan toe. Daarna mag ook de melk toegevoegd worden.

  2. Je hebt nu het mengsel klaar om bij de pannenkoekenmix te doen. Roer alles onder elkaar tot een egaal geheel. Het deeg zou luchtig moeten worden.

  3. Neem een muffinvorm en spray dit in met bakspray. Verdeel de spray met wat keukenpapier gelijk over de vormpjes.

  4. Verdeel de mix over 5 à 6 vormpjes en zet nadien voor 20 minuten in de oven op 170 °C.

  5. Laat een 5-tal minuten afkoelen alvorens je ze uit de vormpjes haalt, maar wacht niet te lang, ze zijn super lekker als ze nog warm zijn!

  6. Versier de muffins tot slot met je favoriete toppings.




 

Are you hungry yet?

Heb je zin gekregen dit receptje zelf uit te proberen?

Hart dan zeker deze blog, laat een reactie na en vertel me wat je er van vindt!


Love to hear from you,

Tisha x

214 views0 comments

Recent Posts

See All
Post: Blog2_Post
bottom of page